احداث نخستین جاده سلامت باغ‌راهی کشور در سمنان

شهردار سمنان با اشاره به ایجاد اولین جاده سلامت باغ راهی کشور با بازآفرینی باغ راه‌های شهری سمنان، گفت: باغ راه‌های ورودی شرقی شهر تا استخر باغ فیض با اتصال حد شرقی و غربی این کوچه باغ‌ها مسیری به طول ۱۰ کیلومتر به وجود می‌آورد که اولین جاده سلامت باغ راهی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد ناظم رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار بافت باغی در شهر می‌توان با برگزاری برنامه‌های باغ‌گردی زمینه ترویج گردشگری کشاورزی را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: ترویج این نوع از گردشگری می‌تواند کمکی برای بهبود اوضاع زندگی و معیشت باغداران و کشاورزان باشد و هم تجربه‌ای متفاوت برای گردشگران شهری باشد.

شهردار سمنان با تاکید بر ارزش وجود باغستان‌های شهر، افزود: حفظ و توسعه باغستان‌های شهر از ضرورت‌های توسعه پایدار شهری است، لذا با جلب همکاری‌های فراسازمانی می‌توان در فضایی تعاملی با حضور شهروندان، پژوهشگران، نسل جوان و گردشگران، زمینه‌های تعالی بیش از پیش سمنان را فراهم آورد.

ناظم‌رضوی با اشاره به ظرفیت باغ‌راه‌ها در توسعه گردشگری کشاورزی، گفت: بازآفرینی و مرمت شش باغ‌راه در دستور کار شهرداری سمنان است که اکثر آن‌ها آماده بهره‌برداری است و فعالیت عمرانی تعدادی از آن‌ها نیز تا آخر سال پایان می‌یابد.

وی افزود: با بازآفرینی این باغ‌راه‌ها و مرمت مسیرها و تأمین روشنایی مسیر با پایه چراغ‌های قدیمی، جدا از اهداف زیباسازی و گردشگری، ارتقای معیشت کشاورزان و باغداران هم مد نظر است.

شهردار سمنان اضافه کرد: در مرمت و بازآفرینی این باغ‌راه‌ها از نظرات کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان و باغ‌داران منطقه استفاده شده است.

ناظم رضوی با اشاره به ایجاد اولین جاده سلامت باغ‌راهی کشور با بازآفرینی باغ‌راه‌های شهری در سمنان، گفت: باغ‌راه‌های ورودی شرقی شهر تا استخر باغ فیض با اتصال حد شرقی و غربی این کوچه باغ‌ها مسیری به طول ۱۰ کیلومتر به وجود می‌آورد که اولین جاده سلامت باغ‌راهی کشور است.

وی عنوان کرد: علاوه بر احیای شش باغ‌راه در سطح شهر، دو پاتوق محله برای استراحت و عرضه محصولات کشاورزی و یک مزرعه گردشگری ویژه کودک در راستای تحقق شهر دوستدار کودک ایجاد شده است.

کد خبر 448179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.