استیو جابز از اپل تا رقابت با بیل گیتس + زندگی نامه، سخنان و مرگ

استیو جابز موسس شرکت اپل در ۲۴ فوریه ۱۹۵۵ متولد شد و در ۵ اکتبر ۲۰۱۱ درگذشت. او با بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت رقابت جدی داشت. فیلمهای استیو جابز و جابز درباره زندگی نامه این نابغه فناوری می باشد.

به گزارش ایمنا، استیو جابز در سال ۲۰۱۱ ملاقاتی با باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا داشت. او در این ملاقات از کمبود مهندسین نرم افزار شکایت کرد. استیو به اوباما پیشنهاد کرد که به هر دانشجوی خارجی که مدرک مهندسی در آمریکا دریافت می‌کند، گرین کارت داده شود.

زندگی نامه استیو جابز

استیون پال جابز متولد ۲۴ فوریه ۱۹۵۵ در سانفرانسیسکو می‌باشد. او در سال ۱۹۷۴ با دانیل کاتک به هندوستان رفت تا در مورد فلسفه شرق بیشتر یاد بگیرد. او پس از بازگشت از هند به آتاری رفت تا برای یک بازی این شرکت برد الکترونیکی بسازد. جابز یک گیاهخوار و دانشجوی انصرافی از کالج بود و آرزوهای بلند بالا و زیادی در زمان کودکی داشت و به شدت کمال طلب بود. وی همچنین برنامه‌های غذایی مختلفی را آزمایش کرد. جابز در سال ۱۹۷۶ در حالی که ۲۱ ساله بود به همراه دوستش استیو وازنیک شرکت اپل را تأسیس کرد. استیو جابز فردی باهوش بود که تا پیش از تأسیس شرکت اپل مشاغل مختلفی را امتحان کرده بود. استیو در دوران کودکی به همراه پدرش در پارکینگ خانه روی قطعات الکترونیکی کار می‌کرد.

تحصیلات استیو جابز

تحصیلات رسمی در مدارس ابتدایی برای استیو جابز بسیار خسته کننده بود. او همواره نقش معلم چهارم دبستانش را در موفقیت‌هایش بسیار مؤثر می‌دانست. چراکه این معلم، او را با توانایی‌هایش آشنا و تشویق کرد تا کلاس پنجم را به صورت جهشی بگذراند و یک سال زودتر از دوستانش مقطع ابتدایی را به اتمام برساند. استیو در سال ۱۹۷۲ از دبیرستان هومستد کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شد و پس از نیم سال تحصیلی در کالج رید انصراف داد و به کالج هنرهای لیبرال رفت. او در بعضی از کلاس‌های خوشنویسی کالج شرکت می‌کرد. این کار استیو را ترغیب کرد تا ایده سبک حروف چندگانه را در کامپیوتر مکینتاش پیاده کند.

همسر و فرزندان استیو جابز

استیو جابز در ۱۸ مارس ۱۹۹۱ در حالی که ۳۶ سال داشت با لورن پاول ۲۷ ساله ازدواج کرد. لورن دانشجوی رشته MBA دانشگاه استنفورد بود. این زوج صاحب سه فرزند به نام‌های ریدپاول، ارین سینا و اوه شدند.

استیو جابز و شرکت اپل

شرکت اپل در سال ۱۹۷۶ میلادی توسط استیو جابز و استیو وازنیک تأسیس شد. آنها در گاراژ خانه خود برد کامپیوتر اپل را مونتاژ می‌کردند و آن را به فروشندگان می‌فروختند. جابز جهت مدیریت مسائل مرتبط با کسب و کار این شرکت مشغول به کار شد. به دلیل نداشتن تجربه لازم از سوی این دو برای مدیریت این کمپانی، مایک مارکولا دوست خود مایکل اسکات را به عنوان مدیرعامل اپل معرفی کرد. اسکات سرانجام در سال ۱۹۸۱ از سمت خود کناره‌گیری کرد و مارکولا جایگزین او شد. جابز کامپیوتر شخصی مکینتاش را در سال ۱۹۸۴ در جلسه سهامداران اپل معرفی کرد ولی به دلیل عدم موفقیت، جان اسکالی مدیرعامل وقت اپل تمام اختیارات اجرایی را از جابز گرفت و او تنها به عنوان رئیس هیئت مدیره فعالیت داشت. سرانجام استیو در زمانی که اپل در شرایط خوبی قرار نداشت به این شرکت بازگشت و تعداد زیادی از کارمندان اپل را اخراج کرد. شرکت اپل پس از سال‌ها هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و محصولات با کیفیتی را عرضه می‌کند.

استیو جابز و بیل گیتس

جابز و بیل گیتس رابطه‌ای مملو از رفاقت، همکاری، خشم و احترام داشتند. آنها در هیچ زمانی به تفاهم کامل نرسیدند. این دو گاهی در رفاقت به سر می‌بردند گاهی در رقابت و دشمنی. بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت بود و با جابز رقابت بی‌نظیری داشت. بیل گیتس معتقد است استیو یک جادوگر است ولی خودش از سحرهای او در امان مانده است. این نخستین باری بود که کلمه جادوگر را به جابز نسبت می‌دادند.

ثروت استیو جابز

جابز ثروت زیادی داشت چرا که هم مدیر شرکت پول‌سازی مثل اپل بوده و هم بخش اعظمی از کمپانی انیمیشن سازی پیکسار را هم در اختیار داشته است. پس از مرگ استیو تمام ثروتش به همسرش می‌رسد. گفته می‌شود همسر جابز سرمایه‌ای بالغ بر ۱۶.۷ میلیارد دلار به ارث برده است. بخشی از این ثروت شامل دو جت اختصاصی، چهار خانه ویلایی و سهامداری شرکت دیزنی و اپل می‌باشد.

فیلم استیو جابز

فیلم جابز درباره زندگی نامه و سرگذشت استیو جابز می‌باشد. تولید این فیلم از ژوئن ۲۰۱۲ شروع شد و در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد. فیلم دیگری که درباره مؤسس اپل ساخته شده استیو جابز نام دارد. این فیلم زندگی نامه‌ای درام ساخته دنی بویل می‌باشد. فیلم استیو جابز محصول سال ۲۰۱۵ کشور آمریکا است و در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. مایکل فاسبندر در این فیلم بازی کرده و سه دوره از زندگی جابز را به تصویر کشیده است.

مرگ استیو جابز

استیو جابز حوالی ساعت ۳ بعدازظهر در ۵ اکتبر ۲۰۱۱ و در سن ۵۶ سالگی درگذشت. این اتفاق در خانه جابز در کالیفرنیا و براثر ایست تنفسی ناشی از سرطان لوزالمعده رخ داد.

آرامگاه استیو جابز

آرامگاه جابز در قبرستانی عمومی به نام آلتا مسا موریال پارک قرار دارد. خاکسپاری پس از برگزاری یک مراسم تدفین خصوصی انجام شد.

رمز موفقیت استیو جابز

  • متفاوت باشید و متفاوت فکر کنید
  • آینده‌نگر و دوراندیش باشید
  • کاری را که از آن لذت می‌برید انجام دهید
  • همواره به دنبال آموختن نکات جدید باشید
  • روحیه تجارت داشته باشید
  • تمام تلاش خود را به کار گیرید

سخنان استیو جابز

در بسیاری از مواقع افراد نمی‌دانند چه می‌خواهند تا آنکه کسی آنچه را می‌خواهند به ایشان نشان دهد.


کیفیت بسیار بیش از کمیت اهمیت دارد.


آنچه بیش از همه افراد و صاحبان حرف موفق را از دیگران متمایز می‌سازد، پشتکار محض است.


شغل و کار شما بخش مهمی از بوم زندگی شما را پر می‌کند و بهترین راه برای رسیدن به رضایت واقعی این است که آنچه به بزرگ بودن آن اعتقاد دارید را انجام دهید.


آنچه بین یک رهبر و یک پیرو تمایز ایجاد می‌کند، «خلاقیت و ابتکار» است.


چیزهای مورد علاقه من در زندگی با پول به دست نمی‌آیند. کاملاً واضح است با ارزش ترین منبعی که همه ما داریم، زمان است.


طراحی تنها ظاهر و صورت یک چیز نیست. طراحی همچنین نحوه کار را نیز شامل می‌شود.


من تنها شخصی هستم که می‌دانم از دست دادن ۲۵۰ میلیون دلار در یک سال شخصیت انسان را قوام می‌دهد.


تمرکز و سادگی یکی از اصول راهنمای من در زندگی است.


زمان شما محدود است. لذا آن را برای زندگی کردن در جهان شخصی دیگر هدر ندهید.

کد خبر 448170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.