جمع آوری ۵ تن گیاه سنبل آبی از آبگیر سفیر امید آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: به منظور حفظ محیط زیست، بیش از پنج تن گیاه مهاجم سنبل آبی از آبگیر بلوار سفیر امید این شهر جمع آوری شد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۱۰ نفر از کارگران خدمات شهری شهرداری آستارا با همکاری و کمک نیروهای حفاظت محیط زیست و گروه‌های مردم نهاد این شهرستان با استفاده از سه قایق موتوری، پنج تن گیاه مهاجم سنبل آبی را از سطح دو هزار متر از برکه سفیر امید شهر آستارا جمع آوری و در محل مناسبی دفن کردند.

وی افزود: گیاه غیربومی و مهاجم سنبل آبی از طریق افتادن بذر و ساقه  در طبیعت رشد می‌کند و حجم زیاد برگ‌های آن روی آب مانع رسیدن نور و اکسیژن به گونه‌های گیاهی و جانوری زیر سطح آب شده و باید به صورت مرتب ریشه کنی و جمع آوری شود.

شهردار آستارا عنوان کرد: بر اساس تحقیقات علمی، این گیاه، قدرت بالایی در پالایش محیط اطراف خود دارد و فلزاتی سنگین مثل جیوه و سرب که از طریق فاضلاب کارخانه‌های صنعتی به آب‌ها وارد می‌شوند را به خود جذب می‌کند، از این رو نگهداری و تجمع آن در محیط زیست به شدت خطرناک است.

معیتی افزود: به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر و هدایت آب‌های سطحی، در سال جاری تمامی کانال‌های سطح شهر در کوی نجاتی و قنبر محله، عباسیه، حکیم نظامی، شهید خدایی، کشاورز، خیابان ساحل، پورزاهدان، سفیر امید، خلیل آباد و کوچه‌های شهید رستمیان، آبدینگ سرپوشیده حدفاصل خیابان شهید خدایی تا خیابان شالیزار لای‌روبی، شستشو و پاکسازی شده است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از سیلاب، زیر دهانه پل‌های مرداب، فارابی، ولیعصر و حافظ در رودخانه مرداب توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری آستارا پاکسازی شده است.

شهردار آستارا یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی شده در زمان بارندگی سه اکیپ ۳۲ نفره از نیروهای خدمات شهری در محلات و خیابان‌ها برای رفع آبگرفتگی در سه شیفت در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا که از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشور است با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد

کد خبر 448168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.