سامانه جدید ترافیک و تخلفات جاده‌ای ساخته شد

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت سامانه‌ای شدند که آمار ترافیکی جاده‌ها را به صورت دقیق اندازه‌گیری می‌کند.

به گزارش ایمنا، داوود داعی‌نژاد، مدیرعامل یک شرکت مهندسی دانش بنیان و عضو هیئت مدیره انجمن سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در خصوص سامانه برداشت آمار ترافیکی راه‌ها گفت: در این شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سیستم آنلاین برداشت آمار ترافیکی راه‌ها مبتنی بر لوپ مغناطیسی شدیم.

وی با بیان اینکه سیستم برداشت آمار ترافیکی راه‌ها برای اندازه‌گیری و ارسال آمار ترافیکی راه‌های درون شهری و بین شهری طراحی شده است، بیان کرد: این سیستم شامل تجهیزات اندازه‌گیری و ثبت ترافیکی (مجموعه تجهیزات زیر و کنار راه) سنسورهای مغناطیسی، پوشش‌های محافظ، کیوسک و تجهیزات داخلی (سرور مرکزی و نرم‌افزارهای تحلیل پشتیبانی) می‌شود.

داعی‌نژاد با اشاره به پارامترهای اندازه‌گیری ترافیک راه‌ها گفت: تعداد خودروهای عبوری از مقطع، جهت تردد، طول خودروهای عبوری با خطای زیر ۳۰ سانتیمتر، تفکیک خودروها در پنج کلاس خودرویی شامل سواری، کامیونت و مینی‌بوس، کامیون دومحوره، اتوبوس و تریلی بر اساس بازه‌های طولی قابل تنظیم توسط کاربر، سرعت خودرو با خطای زیر پنج درصد از پارامترهایی است که توسط این دستگاه اندازه‌گیری می‌شود.

وی افزود: تعداد تخلف فاصله طولی غیرمجاز، تعداد تخلف سبقت غیرمجاز در راه‌های دوطرفه، تعداد تخلف تردد معکوس در مسیرها و خیابان‌های یک‌طرفه، تعداد تخلف سرعت غیرمجاز به تفکیک کلاس خودرویی، تشخیص هوشمندانه یک‌طرفه شدن یک راه دوطرفه از جمله مواردی است که این دستگاه اندزه‌گیری می‌کند.

داعی‌نژاد با بیان اینکه این دستگاه قابلیت ارسال داده در بدترین شرایط ارتباطی 2G( با کمترین میزان SNR سیگنال شبکه موبایل) را دارد، گفت: این سیستم می‌تواند داده‌های ترافیکی را بر بستر شبکه، فیبر نوری، GPRS و 3G ارسال کند.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، میزان تخلفات فاصله طولی غیرمجاز جهت تشخیص معابر پرخطر و ارائه راهکارهای مربوطه برای کاهش تصادفات توسط این سامانه اندازه‌گیری می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیستم‌های حمل و نقل هوشمند با بیان اینکه این سامانه در جاده چالوس و استان سیستان و بلوچستان نصب شده است، گفت: این سیستم قابلیت نصب در تمامی جاده‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری بسیاری از پارامترهای جاده‌ای را دارد، ادامه داد: همچنین تخلفات سبقت غیرمجاز در معابر دوطرفه بدون جداکننده جهت تشخیص مقاطع پرخطر توسط این دستگاه قابل اندازه‌گیری است.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 448141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.