تاکسی‌های کرج به سامانه پرداخت الکترنیک مجهز می‌شود

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: طرح سامانه پرداخت الکترونیک در ۱۵۰۰ تاکسی کرج به صورت پایلوت اجرا می شود.

به گزارش ایمنا، محمد یساولی با بیان اینکه لایحه اجرای سامانه پرداخت الکترونیک در تاکسی‌های کرج روز گذشته در شورای شهر به تصویب رسید، اظهار کرد: این طرح به صورت پایلوت در ۱۵۰۰ تاکسی کرج از آبان ماه اجرا می‌شود و مابقی تاکسی‌ها نیز به تدریج در شرایط اجرای طرح قرار خواهند گرفت.

وی با تشریح ساز و کار سامانه پرداخت الکترونیک تاکسی‌ها، گفت: در این طرح نرم افزار کیو آر (QR) کد در تاکسی‌ها به نام راننده و با شماره حساب‌های آنها که در فرم خود اظهاری اعلام شده، نصب می‌شود و در پرداخت نرم افزارهای پرداخت از جمله تاپ، آپ و…، نرخ کرایه، نام راننده و مسیر ثبت می‌شود که این سامانه از طریق گوشی‌های همراه دارای بارکد خوان در تاکسی‌ها قابل اجراست.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج رفع مشکلاتی ازجمله افزایش کرایه توسط رانندگان، نداشتن پول خرد در تاکسی‌ها در تاکسی‌ها، حذف اسکناس و جلوگیری از انتشار بیشتر آلودگی از این طریق را تز جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد.

وی گفت: به منظور تأمین رفاه و افزایش رضایتمندی شهروندان، نظارت بر نرخ‌های مصوب و تعداد مسافر در ۹۸ خط تاکسی در سطح شهر کرج توسط گشت‌های انتظامی به صورت مستمر در حال انجام است و شهروندان در صورت شکایت در این موارد می‌توانند با شماره تلفن‌های ۲۱ -۳۲۸۰۵۰۲۰ تماس بگیرند و موارد را گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

یساولی همچنین تلفن‌های ۳۲۸۰۲۹۰۵- ۳۲۸۰۴۷۰۱ را به عنوان تلفن شکایت‌های مردمی در بازرسی اعلام کرد.

منبع: فارس

کد خبر 448140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.