نذورات به سمت حذف کارتن‌خوابی در مشهد هدایت شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امسال که امکان پذیرایی از زائران امام رضا(ع) وجود ندارد، می‌توان منابع آن را به سمت حذف کارتن خوابی و ساماندهی معتادان متجاهر هدایت کرد تا در شهر امام رضا بتوانیم در این مسیر تلاش موثری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری، امروز (دوشنبه) در یکصد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، اظهار کرد: همواره فلسفه قیام امام حسین (ع) مبارزه با ظلم و فساد و امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است اما در فرازی از زیارت روز اربعین تاکید شده که امام به شهادت رسید تا جامعه و مردم را از جهل و نادانی نجات دهد که این خصوصیت قیام حسینی نیز باید مورد توجه باشد.

وی افزود: می‌توان این جهل را جهلی دانست که قدرت را از مردم برای فکر کردن و تحلیل کردن موضوعات جامعه می‌گیرد وگرنه اگر جهل مردم را در آگاه نبودن آنان به احکام فقهی معنا کنیم، امام می‌توانست در مسجد پیامبر بنشیند و برای مردم احکام بگوید یا تفسیر قرآن گفته و با حکومت یزید کاری نداشته باشد و بدین شکل به شهادت نمی‌رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در کلام امیر مؤمنان(ع)، وحشتناک‌ترین فتنه امویان ایجاد تاریکی در برابر آگاهی است تا مردم نتوانند حق را از باطل بشناسند بنابراین امام حسین(ع) برای مبارزه با این جهل و تاریکی قیام کرده و در مسیر خروج از مدینه تا روز عاشورا این امر در کلام امام مشهود است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) می‌توانست با پذیرش بیعت یزید جان خود را حفظ کند اما در این مسیر بلا قرار گرفته و هزینه آگاهی و شناخت مردم را هم پرداخت و شهید راه مبارزه با جهل و نادانی نام گرفت.

حیدری اضافه کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا در سال جاری شاهد حضور با شکوه ارادتمندان امام حسین(ع) در مراسم اربعین نیستیم و همین امر باعث شده بساری از شهروندان مشهد که در سال‌های گذشته اقدام به برپایی موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین می‌کردند، این بار نذورات خود را در مناطق حاشیه‌ای شهر هزینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر سال در دهه آخر ماه صفر، امکانات برای پذیرایی از زائران حرم امام رضا(ع) در شهر توسط مردم فراهم می‌شد و در این راه منابع بسیاری هزینه می‌شد بنابراین امسال که امکان این پذیرایی وجود ندارد، می‌توان منابع را به سمت حذف کارتن خوابی و ساماندهی معتادان متجاهر هدایت کرد تا در شهر امام رضا(ع) بتوانیم در این مسیر تلاش مؤثری داشته باشیم.

کد خبر 448139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.