تحقق ۴۸ درصدی بودجه شهرداری خمین

شهردار خمین گفت: ۴۸ درصد از بودجه این شهرداری نیمه نخست امسال به‌ دلیل افزایش ساخت و ساز و پیگیری مستمر مدیریت شهری در دریافت مطالبات محقق شده است که این شاخص در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۶ درصد رشد دارد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری خمین ۸۲۲ میلیارد ریال است که نسبت به بودجه مصوب پارسال ۱۶ درصد رشد دارد.

وی اضافه کرد: ۵۲۰ میلیارد ریال از این بودجه به طرح‌ها و فعالیت‌های عمرانی اختصاص داده شده و بقیه برای جبران هزینه‌های جاری شهرداری صرف می‌شود.

شهردار خمین گفت: بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال مطالبات در این شهرداری شناسایی شده که بیشتر آن مربوط به عوارض نوسازی با ۱۲۵ میلیارد ریال و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ با ۹۰ میلیارد ریال و عوارض کسب و پیشه با ۷۰ میلیارد ریال است.

مرتضییان افزود: برخلاف افزایش درآمد شهرداری خمین نسبت به سال گذشته، به علت تورم شدید و افزایش هزینه اجرا و نگهداری طرح‌های عمرانی و توسعه پایدار شهری موضوع کمبود منابع مالی معضل جدی است.

وی تاکید کرد: نیاز است که بدهی‌ها به منظور تکمیل طرح‌ها و ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان، قبل از اینکه شهرداری از طریق مراجع و ظرفیت‌های قانونی برای اخذ آن اقدام کند از سوی بدهکاران پرداخت شود.

شهردار خمین در خصوص کمیسیون ماده ۷۷، گفت: امسال این کمیسیون ۹ جلسه تشکیل داده و منجر به صدور ۲۴۴ رأی شده است.

مرتضیان افزود: اغلب موضوع پرونده‌های طرح شده مودیانی هستند که پس از اخطار شهرداری نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکرده و از پرداخت عوارض امتناع کرده‌اند که تاکنون در این راستا ۶۸ پرونده اجراییه ثبتی صادر و ۴۲ پرونده وصول شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سیستم حمل و نقل و ترافیک شهر خمین اظهار کرد: این طرح با هدف بهبود وضعیت ترافیک، رفع نقاط حادثه خیز و رفع ایراد تقاطع‌ها یا میادین از سوی شهرداری آغاز شده است.

شهردار خمین ادامه داد: این طرح شامل دو مرحله مطالعات وضعیت موجود و مطالعات طرح پیشنهادی و ارائه گزینه‌های اجرایی است.

مرتضیان گفت: در مرحله نخست این طرح شناسایی وضعیت موجود معابر، تقاطع‌ها و میادین سطح شهر، بررسی سیستم حمل و نقل عمومی شهری، بررسی جامع معابر گلوگاهی، برداشت حجم ترافیک و طول زمان سفر در محدوده مرکزی معابر شهر، اولویت‌بندی نقاط با ایراد هندسی یا تصادف‌خیز شهری، معرفی نقاط حادثه‌خیز شهر مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 448137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.