امنیت زیرگذرهای شهری مشهد افزایش می‌یابد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از ارتقای ایمنی و امنیت موجود در زیرگذرهای سطح شهر با استفاده از روش های گوناگون و در راستای افزایش اطمینان خاطر شهروندان به هنگام عبور از آن‌ها خبر داد.

علیرضا صحراگرد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: زیرگذرهای شهری به عنوان یکی از تسهیلات شهری در راستای کنترل عبور و مرور شهروندان به منظور کاهش تصادفات ناشی از عبور عابران پیاده از تقاطع‌های سواره‌رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در سال‌های اخیر با توجه به توسعه مسیرهای سواره‌رو در سطح این کلانشهر به طور گسترده‌ای ساخته شده است.

وی افزود: تامین امنیت این زیرگذرها به ویژه در هنگام تاریکی هوا، همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری بوده است و به همین منظور در سال‌های اخیر از سوی معاونت خدمات شهری اقدامات مختلفی شد تا شهروندان مشهدی با اطمینان خاطر بیشتری از این مسیرها تردد کنند.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر بازدید شبانه روشنایی زیرگذرها در دستور کار ناظرین شب مناطق قرار دارد و هر شب در آغاز بازدید، این ناظران سیستم روشنایی زیرگذرها را به طور کامل کنترل کرده و در صورت مشاهده هرگونه نقص در آن، موارد را جهت رفع به ادارات خدمات شهری منطقه اطلاع رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش امنیت این زیرگذرها اقداماتی نظیر رنگ آمیزی روشن و فسفری جهت زیرگذر بلوار کلانتری، نصب پروژکتورهای مخصوص در ورودی زیرگذرها نظیر زیرگذر بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و بررسی واگذاری قسمتی از فضای زیرگذرها به صنوف مختلف به صورت پایلوت در حال انجام است.

صحراگرد ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها  مقرر شده است تا پس از بررسی نتایج استفاده از این روش‌ها و در صورت نتیجه بخش بودن آنها، از این روش‌ها در راستای ارتقای امنیت سایر زیرگذرها استفاده شود.

وی افزود: شهرداری با صرف هزینه بالا تمامی روشنایی زیرگذرها را تکمیل می‌کند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بالغ بر ۹۵ درصد خاموشی‌های زیر گذرها، به دلیل سرقت و تخریب تجهیزات روشنایی است.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه مشکل در این خصوص با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس بگیرند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

کد خبر 448136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.