تفاهمنامه همکاری اداره کل نوسازی مدارس و دانشگاه اصفهان منعقد شد

تفاهمنامه همکاری دانشگاه اصفهان و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان با هدف افزایش مشارکت در عرصه‌های گوناگون تخصصی، ایجاد و گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی میربد، در جلسه صبح امروز - دوشنبه ۱۴ مهرماه - از دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه مادر و مولد در استان اصفهان نام برد و اظهار کرد: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه‌های سرآمد کشور از لحاظ قدمت، جامعیت و فعالیت است.

وی با اشاره به دو وظیفه مهم اداره نوسازی مدارس مبنی بر نگهداری مدارس از نظر کمیت و کیفیت ساخت و ساز، اظهار کرد: موضوعات آموزش و پرورش، دائماً در حال تغییر و تحول است و نیازهای افراد باید در این ساختمان‌ها برآورده شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های ساختمان‌های قدیمی کاربردی بودن آن است، افزود: در شرایط فعلی فضای فیزیکی مدارس دستخوش تغییر است و ما دنبال طراحی کلاس‌های تولید محتوای مجازی برای معلمان هستیم.

وی خواستار بهره‌مندی از پتانسیل دانشگاه در زمینه حل مشکلات و معضلات اجتماعی شد و تصریح کرد: دانشجویان باید در کنار آموزش مباحث تئوری وارد بازار صنعت شده و به عنوان یک تجربه عملی در صنعت فعال و مثمرثمر باشند. نکته بسیار مهم این است که باید سطح تأثیر حضور دانشگاه به عنوان سردمدار تولید علم و صنعت در ساخت و سازهای استان لحاظ شود.

در ادامه این جلسه هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: نوسازی مدارس انقلابی شگرف در دهه ۶۰ بود که با برنامه‌ریزی خوب و استفاده از ظرفیت کمک خیران، نهضت خیران مدرسه‌ساز ایجاد شد.

وی افزود: دانشگاه اصفهان برای نخستین بار در کشور در سال ۸۲-۸۳ اقدام به راه‌اندازی مجمع خیرین دانشگاه‌ساز کرد که این مجمع کماکان فعال و منشأ خیر و برکت برای دانشگاه بوده است.

طالبی با اشاره به تاریخ تأسیس دانشگاه، اظهار کرد: در حال حاضر دو نوع ساختمان در دانشگاه موجود است؛ یکی ساختمان‌های قدیمی سوله‌ای که موقت ساخته شده و بیش از ۵۰ سال است که استفاده‌ می‌شود و نوع دوم نیز ساختمان‌هایی است که بعد از جداسازی دانشگاه اصفهان از دانشگاه علوم پزشکی از سال ۱۳۶۵ به بعد احداث شده است.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به سمبلیک و نمادین بودن برخی از مدارس شهر اصفهان به لزوم حفظ و نگهداری آن‌ها، گفت: برای حفظ و نگهداری ساختمان‌ها و همچنین افزایش طول عمر آن‌ها نیاز به کار تحقیقاتی و عملکردی داریم.

وی برای همکاری دانشگاه اصفهان به ویژه دانشکده عمران و حمل ونقل با دفتر نوسازی مدارس استان و استمرار همکاری‌های دو جانبه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایمنا، معرفی پروژه‌های در حال احداث جهت پیاده‌سازی و عملیاتی کردن پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری، بکارگیری و جذب دانشجویان دانشگاه جهت کارورزی، کارآموزی و مهارت آموزی، برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی در ارتباط با آخرین ویرایش مقررات ملی ساختمان و آئین‌نامه‌های معتبر بین‌المللی طبق ضوابط، ارائه آخرین نتایج پژوهش‌های دانشجویان در ارتباط با صنعت ساختمان و دیگرموضوعات مرتبط از جمله مفاد تفاهم‌نامه دو طرفه دانشگاه اصفهان و اداره کل نوسازی مدارس استان است.

کد خبر 448135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.