دفتر تسهیلگری محله شاهد به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: دفتر تسهیلگری و بازآفرینی شهری محله شاهد آماده راه‌اندازی و بهره‌برداری است.

علی اصغر شاطوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های مشاور در حوزه ساخت و ساز در راستای راهنمایی و هدایت مالکان در بافت فرسوده، دفتر تسهیلگری و بازآفرینی شهری محله شاهد ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: دفاتر تسهیلگری به عنوان حلقه واسط بین شهروندان ساکن در بافت و مجموعه مدیریت شهری است که باید مهارت‌ها، دانش و تخصص لازم را برای برقراری ارتباط مؤثر و مستمر دارا باشند.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۱۶۰ هکتار از محدوده قانونی منطقه در بافت فرسوده است، افزود: ریزدانگی خانه‌ها و عرض نامناسب معابر و گذرها در بافت فرسوده موجب بروز مشکل در امدادرسانی خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس در مواقع بروز خطر و حادثه است که با نوسازی و بهسازی معابر از بروز حادثه جلوگیری شده و به توسعه شهری کمک می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت دفاتر تسهیلگری در حوزه کالبدی در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده تا بافت‌های فرسوده احیا شود.

شاطوری دفاتر تسهیلگری را حلقه وصل ارتباط مردم و نهادهای خدمات‌رسان دانست و افزود: دفاتر تسهیلگری باید از یک سو با بدنه اجتماعی کار کرده و آنها را بکار بگیرد و از سوی دیگر باید با دستگاه‌های خدمات‌رسان برای انجام اقدامات هماهنگی لازم را بکند.

وی با بیان اینکه ایجاد دفاتر تسهیلگری نوسازی گامی برای تحقق توسعه پایدار اجتماع محور و توسعه محله‌ای با تأکید بر ارزش‌های بومی محلات شهری است، گفت: دفاتر تسهیلگری و نهاد توسعه محله به عنوان نهادی از ساختار نوسازی با رویکرد مشارکت اجتماعی است که می‌کوشد تا نوسازی با مشارکت مردمی‌ را در جامعه محلی نهادینه کند.

کد خبر 448129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.