جذب ناظران افتخاری فضای خودکنترلی در جامعه را توسعه می‌دهد

مدیر کل هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت ضمن تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های متخذه برای جذب ناظران افتخاری جهت مشارکت‌های مردمی برای نظارت بر بازار، گفت: با توسعه این طرح می‌توان ضمن ارتقا مشارکت مردمی در کنترل و نظارت بر بازار بستر فضای خود کنترلی در جامعه توسعه یابد.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، مجید ارغنده پور اظهار کرد: ناظران افتخاری با دریافت آموزش‌هایی نسبت به انجام یک خرید قانونمند آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند و همین موضوع می‌تواند بسترهای وقوع تخلفات در جامعه را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی ادامه داد: در صورت انجام این موضوع واحدهای صنفی و بنگاه‌های اقتصادی در مواجه با یک خریدار آگاه و مطلع به قوانین، امکان کمتری برای تخلف از خود نشان خواهند داد. مضافاً اینکه با انعکاس گزارش بازرس و رسیدگی سریع به آنها عملاً فضای ناامنی برای تخلف در جامعه ایجاد خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت در ادامه به ارائه آخرین آمار گزارش‌های دریافتی ناظران افتخاری توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ پرداخت و گفت: در این مدت تعداد ۵۳ هزار و ۸۹۲ گزارش مربوط به تخلفات صنفی و غیر صنفی دریافت شده که ۳۷ هزار و ۳۶۶ فقره (سامانه ۱۲۴)، ۱۰ هزار و ۳۹۱ فقره (حضوری) و شش هزار و ۱۳۵ مورد (کتبی) بوده است.

ارغنده پور تصریح کرد: همچنین از مجموع گزارش‌های رسیدگی شده، تعداد ۳۲ هزار و ۸۰۹ مورد متخلف و ۱۴ هزار ۸۷ مورد غیر متخلف شناخته شده و تعداد چهار هزار و ۶۶۵ مورد در دست بررسی می‌باشد.

وی تصریح کرد: طی این بازه زمانی استان خوزستان با تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۵ مورد، استان تهران با پنج هزار و ۸۲۰ مورد، استان هرمزگان با دو هزار و ۶۷۸ مورد و استان اصفهان با دو هزار و ۳۹۷ مورد بیشترین گزارش‌های ناظران افتخاری را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 448121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.