پلمب مؤسسات پزشکی زیر ذره‌بین تعزیرات

پلمب مؤسسات پزشکی زیر ذره‌بین تعزیرات، محکومیت گرانفروشان کره در آذربایجان شرقی، جزای هفت میلیاردی فرجام قاچاق دام در آذربایجان غربی از اخبار امروز سازمان تعزیرات حکومتی است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، علی رحیمی آذر، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد ایجاد و فعالیت دو مؤسسه پزشکی غیرمجاز، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: با توجه به اهمیت موضوع تیم گشت مشترک با حضور رئیس شعبه سیار، بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و اماکن نیروی انتظامی به محل‌های مورد نظر اعزام شد.

وی اظهار کرد: در بازدیدهای اولیه مشخص شد که این دو مؤسسه که یکی مؤسسه سونوگرافی و دیگری مؤسسه دندانپزشکی بود، توسط اشخاص فاقد صلاحیت اداره می‌شود و بر همین اساس با رأی شعبه ویژه بهداشت، حکم به تعطیلی و پلمب این دو مؤسسه و ضبط تمامی ملزومات به نفع دولت صادر شد.

محکومیت گران‌فروشان کره در آذربایجان شرقی

سید احد یوزباشی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی گفت: طبق گزارش بازرسان گشت مشترک مقدار ۲۸ هزار و ۸۵۰ کیلوگرم کره قالبی در وزن‌های مختلف و تعداد یک هزار و ۶۱۱ عدد خامه ۲۵۰ گرمی تاریخ مصرف گذشته از چند سردخانه در تبریز کشف شد.

وی افزود: تخلف صاحبان کالا عمدتاً گران‌فروشی یعنی فروختن کره به قیمت بالاتر از نرخ مصوب قانونی قبل از اعمال نرخ جدید بوده است که با این اوصاف پرونده متشکله در شعبه بدوی تعزیرات تبریز مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: رئیس شعبه رسیدگی کننده پس از احراز تخلف، حکم به توزیع کره‌ها به قیمت قانونی قبلی و معدوم شدن خامه‌های تاریخ مصرف گذشته و همچنین پرداخت ۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

جزای ۷ میلیاردی فرجام قاچاق دام در آذربایجان غربی

محمد اقوامی مدیرکل تعزیرات استان آذربایجان غربی گفت: مأمورین معاونت اطلاعات هنگ مرزی شهرستان پیرانشهر دریافتند فردی عراقی به همراه احدی از قاچاقچیان منطقه اقدام به خرید احشام و خروج غیرقانونی آن در منطقه ممنوعه مرزی می‌کند لذا تیم معاونت اطلاعات هنگ مرزی و با هماهنگی سپاه پاسداران آن شهرستان به محل عزیمت و مشخص شد قاچاقچیان در حال خروج ۳۸۴ رأس احشام بدون پلاک و مجوز قانونی است که پس از ضبط احشام گزارش به تعزیرات حکومتی شهرستان پیرانشهر ارسال شد.

وی افزود: شعبه اول ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز شهرستان پیرانشهر با توجه به اینکه احشام حین انتقال و خروج از کشور کشف شده، اتهام مشارکت خرید، فروش و حمل و نگهداری کالای موضوع قاچاق را و متهمین را به ضبط احشام مکشوفه و پرداخت هفت میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

کد خبر 448116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.