۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
ترامپ قرنطینه را شکست

ماجرای ترامپ و کرونا به ماجرایی پیچیده تبدیل شده؛ اعلام ابتلا به ویروس کرونا توسط ترامپ و بستری شدن در بیمارستان و اکنون حضور درجمع هوادارانش، سردرگمی درباره بیماری رئیس جمهوری آمریکا را افزایش داده است، اما بسیاری از ناظران سیاسی نقض دستورالعمل های بهداشتی توسط وی را با دیده تردید نگاه می‌کنند.

به گزارش ایمنا، بسیاری از رسانه‌های آمریکایی به ویژه رسانه‌های لیبرال از بدو اعلام خبر ابتلای ترامپ به کووید -۱۹ که این خبر تنها از طریق حساب توئیتر شخصی وی و نه به طور رسمی همچون صدور بیانیه کاخ سفید و یا سخنگوی دولت فدرال، اعلام شد، به دیده تردید نگریسته شد.

کارشناسان، ناظران و حتی متخصصان پزشکی روند سلامتی جسمانی ترامپ از روز جمعه تا روز یکشنبه را مبهم، پرسش برانگیز و اکنون آن را یک فریب و زیرپا نهادن قوانین قرنطینه مربوط به کووید -۱۹ از سوی ترامپ می‌دانند.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: ویدئویی از ترامپ انتشار یافته که وی در خیابان‌های اطراف بیمارستان والتر رید، محلی که در آن برای درمان ابتلاء به ویروس کرونا، سوار بر خودرویی برای هواداران خود دست تکان می‌دهد.

«جیمز فیلیپس» از پزشکان بیمارستان والتر رید درباره این اقدام ترامپ به سی ان ان گفت: این نقض آشکار دستورالعمل‌های «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا» (CDC) می‌باشد.

این پزشک آمریکایی افزود: چه با ماسک و چه بدون ماسک قرار گرفتن در خودرویی که دیگر محافظان ترامپ نشسته اند کاری مخاطره‌آمیز بوده است، چراکه این ویروس از سوی فرد مبتلا در در محیط بسته این خودرو به گردش در آمده و دیگر افراد حاضر در آن نیز در معرض خطر ابتلاء به این ویروس قرار می‌دهد.

وی گفت: این افراد نیز مظنون آلوده شدن به کووید -۱۹ بوده و باید به مدت دو هفته در قرنطینه به سر برند.

منبع: ایرنا

کد خبر 448114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.