شرایط ویژه خاکسپاری اموات در زنجان

شهردار زنجان گفت: هم‌اکنون شهر زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و بر این اساس علاوه بر تعطیلی زیارت اهل قبور، مراسم تدفین و خاکسپاری فقط با حضور بستگان درجه یک اموات برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، حبیب ملایی یگانه با اشاره به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: برگزاری مراسم تشییع و تدفین در بهشت زهرا (س) زنجان برای تمامی درگذشتگان فقط با حضور بستگان درجه یک به تعداد حداکثر ۱۰ نفر انجام می‌شود و طبق این مصوبه از حضور سایر بستگان و آشنایان متوفی جلوگیری خواهد شد.

وی یادآوری کرد: همچنین تمامی آرامستان‌ها تا اطلاع ثانوی برای زیارت اهل قبور و برگزاری هرگونه مراسم یادبود و ترحیم تعطیل است.

شهردار زنجان گفت: پیرو مصوبه ستاد شهرستانی و استانی جلساتی با فرماندار و رئیس مرکز بهداشت شهرستان برگزار سپس بازدیدی از آرامستان شهر انجام و نسبت به انسداد مسیر ورودی آرامستان تصمیم گیری شد.

ملائی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از حضور مردم در آرامستان شهر بنرهایی نصب و هشدارهای لازم داده شده است، اضافه کرد: طبق هماهمگی‌های انجام گرفته از طریق فضای مجازی تبلیغات محیطی در مسیرهای منتهی به آرامستان مبنی بر تعطیلی این مکان و موارد دیگر اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: متأسفانه روز جمعه گذشته به دلیل تجمع بیش از حد مردم در آرامستان شهر با عوامل شهرداری درگیری ایجاد شد که به نوبه خود مشکلاتی را ایجاد کرد که طبق بازدید مسئولان درخواست شد تا حضور نیروی انتظامی در این محل پررنگ‌تر باشد.

شهردار زنجان عنوان کرد: با توجه به تالم روحی مراجعه کنندگان در آرامستان شهر و با اطلاع رسانی انجام گرفته، امیدواریم حضور کم تعداد مردم به رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: از عموم مردم خواسته شده، برای حفظ سلامتی خود و نیز به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از تردد به بهشت زهرا (س) و سایر آرامستان‌های استان پرهیز کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 448112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.