لزوم اصلاح و تدقیق ارتفاعات شهر اصفهان در کمیسیون ماده پنج

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: به منظور حفظ اراضی پیرامون شهر، توسعه درون‌زا و بهره‌مندی از رشد عمودی در پهنه‌هایی که مطابق ضوابط مصوب امکان افزایش ارتفاع فراهم است، باید اصلاح و تدقیق ارتفاعات شهر اصفهان در دستور کار کمیسیون ماده پنج قرار گیرد.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت جمعیتی و تراکم ساختمانی بر اساس مطالعات طرح بازنگری و سرشماری سال‌های ۹۰ و ۹۵ و مطالعات انجام شده در این حوزه، اظهار کرد: مطالعات مشاور طرح بازنگری جمعیت شهر اصفهان در افق سال ۱۴۰۰ را برابر با دو میلیون و ۷۵ هزار و ۶۸۳ نفر پیش بینی کرده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود جمعیت شهر اصفهان در افق طرح از برآورد مشاور فراتر رود و ضرورت فراهم کردن امکان ایجاد مسکن در کلانشهر اصفهان بیش از پیش احساس می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: تراکم ساختمانی مسکونی و مختلط مسکونی بر اساس مطالعات طرح بازنگری مصوب کل اراضی مسکونی و مختلط سطح اراضی مسکونی و مختلف مسکونی هفت هزار و ۲۸۶ هکتار است که ۲۵.۱ درصد سطح کاربری‌های طرح بازنگری را شامل می‌شود و میانگین ارتفاعات طرح بازنگری ۳.۷ طبقه است.

وی تاکید کرد: با توجه به نتایج مطالعات شده از سطح کل اراضی با کاربری مسکونی و مختلف مسکونی با کسر اراضی بافت تاریخی مرکزی شهرک‌های متصل که ارتفاعات ثابتی دارند، باقی‌مانده اراضی که ظرفیت تحقق تراکم‌های پیشنهادی طرح بازنگری را دارند، مساحت پنج هزار هکتار ظرفیت بارگذاری تراکم ساختمانی طرح بازنگری را دارد.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: در پنج هزار هکتار اراضی اعلام شده با لحاظ ضوابط محدودیت‌های مصوب طرح بازنگری شامل عرض گذر، مساحت پلاک، ۷۳ درصد تراکم ساختمانی پیش‌بینی شده طرح بازنگری تحقق‌پذیر است که در صورت لحاظ کردن سایر فاکتورها (سایه‌اندازی، مالکیت، جهت ساخت و …) محدودیت تا ۷۳ درصد نیز کاهش خواهد داشت.

وی گفت: به منظور حفظ اراضی پیرامون شهر، توسعه درون‌زا و بهره‌مندی از رشد عمودی در پهنه‌هایی که مطابق ضوابط مصوب امکان افزایش ارتفاع فراهم است، موضوع اصلاح و تدقیق ارتفاعات شهر اصفهان در دستور کار کمیسیون ماده پنج قرار گیرد.

کد خبر 448106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.