شهرداری بندرعباس تنها به دنبال ساخت و سازهای پردرآمد است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تا وقتی شهرداری دنبال کسب درآمد از مدیریت فنی شهرسازی باشد، نتیجه شهر می‌شود تراکم بدون ضابطه و فرصت‌های بدون ضابطه و همین می‌شود که سرانه‌های شهر رو به نابودی می‌رود.

مجید عسکری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه یک بار برای همیشه باید در مقابل رعایت نشدن حریم ۶۰ متر دریا ایستاد، تصریح کرد: بازار ماهی‌فروشان باید خراب شود. اگر این کار محقق شود درس خوبی می‌شود تا دیگران به حریم دریا تجاوز نکنند.

وی تصریح کرد: اعضای شورا باید نظارت خود را بیشتر کنند. شهر به حال خود رها شده و سکوت اعضا کارساز رفع مشکلات شهری نیست. رأیی که از مردم گرفتیم برای پیگیری رفع مشکلات آنان است.

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: هیچ کس در مقابل ناهمواری‌های معابر شهر پاسخگو نیست، هر دستگاهی برای خود در شهر چاله می‌کند و کار را به حال خود رها می‌کند. چه کسی پاسخگوی این مشکلات است؟

عسکری‌زاده ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد سازه‌ها و نمادهای موجود در بندرعباس مناسب و زیبنده شهر نیست. تراکم به وجود آمده در بافت جدید و بافت فرسوده شهر اصولی نیست و عبور از بعضی معابر به‌قدری سخت است که در مواقع اورژانسی و اضطراری مشکل‌آفرین می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: خواسته یا ناخواسته بلاهای جبران‌ناپذیری بر سر شهر آورده‌ایم که شعار حفظ هویت و اصالت بافت سنتی شهر نادیده گرفته شده است.

عسکری‌زاده اظهار کرد: زیبا یا نازیبا بودن شهر به شهرداری ربط داده می‌شود. ما جز کسب درآمد و ساخت و سازهای پردرآمد، برای حفظ ظاهر شهر چکار کرده‌ایم؟

وی گفت: تا وقتی شهرداری دنبال کسب درآمد از مدیریت فنی شهرسازی باشد، نتیجه شهر می‌شود تراکم بدون ضابطه و فرصت‌های بدون ضابطه و همین می‌شود که سرانه‌های شهر رو به نابودی می‌رود.

کد خبر 448105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.