چگونه می‌توان شهروندان را با مدیریت شهری همراه کرد؟

یک کارشناس مدیریت شهری گفت: قوانین شهری ما نقاط ضعف زیادی دارد، این قوانین شهروندان را ملزم به رعایت قوانین و پرداخت عوارض سنگین می‌کند اما به همان اندازه شهرداری را مکلف نمی‌کند که کیفیت خدمات شهری را ارتقا دهد.

ابراهیم جمشیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت شهری باید برای ترغیب مردم به همراهی و قانع کردن آنان برای پرداخت عوارض شهر مشوق‌هایی در نظر بگیرد و فضایی را ایجاد کند تا شهروندان با مزایایی که رعایت قوانین شهری می‌تواند برای شهر محل سکونت آنان داشته باشد آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه هیچ قانون جامعی در کشور وجود ندارد، افزود: قوانین شهری ما نقاط ضعف زیادی دارد، این قوانین شهروندان را ملزم به رعایت قوانین و پرداخت عوارض سنگین می‌کند اما به همان اندازه شهرداری را مکلف نمی‌کند که کیفیت خدمات شهری را ارتقا دهد.

این کارشناس مدیریت شهری با اشاره به وظایف متقابل شهرداری و مردم، خاطرنشان کرد: این وظایف متقابل، مطالبه گری شهروندان از شهرداری را افزایش پیدا می‌دهد. به عنوان مثال شهروندانی که عوارض پرداخت می‌کنند از مدیران شهری نیز انتظار پاسخگویی دارند.

جمشید زاده عنوان کرد: کیفیت خدماتی که شهرداری‌ها به مردم ارائه می‌دهند از دو شاخص میزان منابع مالی در اختیار شهرداری و توانایی مدیران شهری تبعیت می‌کند، البته شاخصه‌های دیگری نیز در تعیین کیفیت و نوع ارائه خدمات شهری به شهروندان نقش دارد اما این دو شاخص اساسی‌تر است.

وی ادامه داد: باید میان میزان پرداخت عوارض توسط شهروندان و خدماتی دریافتی آنان از شهرداری رابطه مستقیمی باشد. چنانچه مدیران شهری اولویت‌های خدمات دهی به شهر و شهروندان را بر اساس گرایش‌های خاص و علایق مورد نظر خود تعریف کنند، نیاز مردم تأمین نمی‌شود.

این کارشناس مدیریت شهری عنوان کرد: شهروندانی که عوارض سنگینی پرداخت می‌کنند انتظار دارند خدمات مورد نیاز آنان نیز به همان میزان ارائه شود. چنانچه این خدمات به درستی ارائه نشود مردم نیز تمایلی به پرداخت عوارض نخواهند داشت و اعمال جرائم نیز معمولاً تأثیری در نوع تصمیم‌گیری آنان ندارد.

کد خبر 448103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.