بهسازی پیاده‌روها در هسته مرکزی شهر قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در راستای اولویت دادن به عابران پیاده، پیاده‌رو خیابان صفاییه، دورشهر و خیابان معلم که دارای بافت قدیمی بود سنگ‌فرش آن انجام شد.

به گزارش ایمنا، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت لزوم توجه به نگاه انسان‌محوری در طراحی ترافیک شهری، اظهار کرد: امروز نیازمند توجه به مسیرهای پیاده‌روی در سطح شهر به‌صورت جدی و حرفه‌ای هستیم و در این مسیر طرح پیاده‌روهای پیوسته برای از بین بردن تمام موانع پیاده‌روی و تردد با ویلچر اجرایی می‌شود.

وی میزان سهم عابران پیاده در سفرهای درون‌شهری را ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات مؤثر در شهر قم برای ایمن‌سازی مسیر عابران پیاده، اجرای آرام‌سازی مرکز شهر در سه خیابان ارم، چهار مردان و خیابان بهار بوده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر ایمن‌سازی پیاده‌روها، تصریح کرد: باید ایمن‌سازی پیاده‌روها برای خانم‌های دارای کالسکه و کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند در دستور کار قرار گیرد.

وی از سنگ‌فرش پیاده‌رو خیابان معلم تا دور شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته در راستای اولویت دادن به عابران پیاده، پیاده‌رو خیابان صفاییه، دور شهر و خیابان معلم که دارای بافت قدیمی بود مجدداً سنگ‌فرش شد.

ذاکریان از اجرایی شدن این طرح در مناطق دو و چهار خبر داد و گفت: برنامه‌ای جامع برای آرام‌سازی و سنگ‌فرش خیابان‌های بافت قدیمی طراحی‌شده که از سال آینده کلید خواهد خورد.

وی با تأکید دوباره بر توجه به عابران پیاده و مناسب‌سازی پیاده‌روها، اضافه کرد: نیازمند یک تغییر نگرش جدی در مناسب‌سازی پیاده‌روها برای همه اقشار جامعه هستیم تا این امر در دستور کار قرار گیرد.

منبع: فارس

کد خبر 448090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.