تشدید محدودیت‌های تردد در آرامستان قزوین

رییس سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: با توجه به اوج گیری کرونا تا اطلاع بعدی تنها به بستگان درجه یک افراد متوفی اجازه حضور در مراسم خاکسپاری و حضور در آرامستان ها داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین عمویی اظهار کرد: این تصمیم به دنبال مصوبات کارگروه مدیریت بحران در ستاد استانی مقابله با کرونا اتخاذ شده است تا بتوانیم روند شیوع این بیماری را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اوج گیری کرونا و تاکید نهادهای ذیربط بر ممنوعیت تجمعات، برگزاری هرگونه مراسم در سطح آرامستان های ممنوع است و برای قطع زنجیره انتقال بیماری در هر مراسم خاکسپاری تنها چند نفر از بستگان درجه یک متوفی آن هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در آرامستان حضور داشته باشند.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین با اشاره به لزوم قطع زنجیره تکثیر ویروس کرونا افزود: اگرچه توصیه ما این است که شهروندان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و بویژه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در روزهای شنبه تا چهارشنبه در آرامستان ها حضور پیدا کنند.

عمویی اضافه کرد: مجالس عزا یکی از کانون‌های مهم شیوع بیماری کرونا هستند و توصیه می‌شود مردم با حضور در آرامستان، سلامت خود و سایر افراد را در معرض خطر قرار ندهند.

وی با اشاره به اینکه روزانه تمامی تجهیزات و بخش‌های مختلف از جمله غسالخانه، سالن‌های تدفین و انتظار شست و شو و ضدعفونی می‌شوند، تصریح کرد: آموزش‌های لازم در این رابطه به تمامی کارکنان شاغل در این سازمان داده شده است.

کد خبر 448074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.