روبات پیشخدمت؛ تکنولوژی دوران شیوع کرونا

شرکت ژاپنی سافت‌بانک به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رفع کمبود نیروی کار انسانی، عملکرد روبات‌های خدمت کننده را برای استفاده در رستوران‌ها بررسی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روباتی که شرکت سافت بانک در حال بررسی آن است "Servi" نام دارد. این روبات دارای چندین طبقه است؛ به همین دلیل می‌تواند مانند یک پیشخدمت غذاها و نوشیدنی‌ها را در رستوران‌ها به مشتریان تحویل دهد. Servi به دوربین سه بعدی و فناوری LIDAR مجهز شده است تا بتواند راه خود را بین میزها و مشتریان پیدا کند. از این فناوری در اتومبیل‌های خودران نیز استفاده شده است.

روبات Servi علاوه بر سرو غذا و نوشیدنی قادر است ظروف را از روی میز مشتریان جمع‌آوری کند. این روبات به طور رسمی در ماه ژانویه سال جدید کار خود را آغاز می‌کند. پس از آن شرکت‌ها می‌توانند آن را برای مدت سه سال و با پرداخت هزینه ماهیانه ۹۵۰ دلار اجاره کنند.

شرکت Bear Robotics در کالیفرنیا این محصول را در دو مدل کوچک و بزرگ تولید کرده است. مدل کوچک این روبات که برای سرو نوشیدنی تولید شده، دارای یک سینی است، در حالی که مدل بزرگ‌تر آن برای سرو غذا بکار می‌رود و دارای دو سینی است.

هر دو مدل روبات Servi با استفاده از یک صفحه نمایش لمسی داخلی کنترل می‌شود؛ البته می‌توان آن‌ها را توسط یک تبلت از راه دور هدایت کرد.

کد خبر 448026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.