چرا تست منفی کرونا ابتلا به کووید-۱۹ را رد نمی‌کند؟

سوالی که ذهن افراد زیادی را درگیر کرده این است که چرا با وجود این که جواب تست کرونای افراد زیادی منفی است، باز هم این افراد به ویروس کووید-۱۹ آلوده هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آخرین مناظره ریاست جمهوری تا کنون حداقل ۱۱ فرد حاضر در این رویداد به بیماری کرونا مبتلا شدند. کلینیک کلیولند آمریکا که بر این مناظره نظارت داشت، اعلام کرد این رویداد در محیطی ایمن برگزار شده و دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ‌ها (CDC) مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن دست‌ها، چک کردن دمای بدن و استفاده از ماسک کاملا رعایت شد. علاوه بر این نتیجه تست کرونای تمام افراد حاضر در مناظره منفی بود.

مشخص نشده است که چه نوع آزمایشی از افراد حاضر در مناظره گرفته شد، اما کاخ سفید پیش از این اعلام کرده است که برای تست روزانه رئیس جمهور و دیگر بازدیدکنندگان از آزمایش Abbott ID Now استفاده می‌شود. انجام دادن تست‌های سریع کرونا مانند ID Now بسیار ساده است و نتایج آن در کمتر از ۱۵ دقیقه مشخص می‌شود؛ البته این نوع آزمایش‌ها به اندازه تست‌های PCR که به پردازش آزمایشگاهی نیاز دارد و نتایج آن یک یا دو روز بعد مشخص می‌شود، از دقت زیادی برخوردار نیست.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در ماه مه هشدار داد که نتایج آزمایش ID Now ممکن است به صورت کاذب منفی باشد؛ بنابراین لازم است به منظور تایید  نتیجه منفی تست کرونا، افراد علاوه بر تست ID Now تحت آزمایش‌های دیگر نیز قرار گیرند. مشخص نیست که آیا کاخ سفید به منظور تایید نتیجه منفی تست ID now، از آزمایشات دیگری برای تایید آن استفاده کرده است یا خیر.

محققان معتقد هستند منفی شدن کاذب تست کرونا ممکن است چندین دلیل داشته باشد. به عنوان مثال گاهی اوقات نمونه به درستی جمع‌آوری نمی‌شود، دستگاه تشخیص کرونا مشکل دارد، یا حتی ممکن است فرد به ویروس کووید -۱۹ آلوده شده باشد، اما ویروس خود را در بدن او نشان نداده باشد. پس از اینکه ویروس کرونا وارد بدن افراد می‌شود، به سلول‌ها نفوذ کرده و عملکرد آن‌ها را مختل می‌کند. سپس ویروس کرونا در سلول‌های بدن فرد تکثیر می‌یابد و سلول‌های دیگر را آلوده می‌کند.

ممکن است سه تا پنج روز روز طول بکشد تا این سلول به قدری تکثیر پیدا کند که تست‌های کرونا بتوانند وجود ویروس را تشخیص دهند؛ بنابراین اگر فرد پیش از تکثیر این ویروس تست کرونا بدهد، ممکن است نتیجه تست منفی اعلام شود. لازم است افرادی که در معرض ویروس کووید -۱۹ قرار می‌گیرند از دستورالعمل‌های اعلام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) پیروی کرده و خود را به مدت ۱۴ روز در منزل قرنطینه کنند.

کد خبر 448024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.