حمل‌ونقل عمومی اصفهان برای ناشنوایان مناسب‌سازی شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شیوه برخورد با معلولان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع است، خواستار مناسب‌سازی حمل‌ونقل عمومی برای ناشنوایان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و یکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه کادر درمان در شرایطی سخت و طاقت‌فرسا مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند، اظهار کرد: در شرایطی که شیوع این بیماری گسترده‌تر شده و جامعه با بحران مواجه است و کادر درمان در صف اول این کارزار هستند حداقل کاری که می‌توان کرد پرداخت مناسب و به موقع حقوق و کارانه و مزایای کادر درمان است تا دغدغه معیشت از دوش آن‌ها برداشته شود.

وی افزود: در برنامه‌ای که به مناسبت روز جهانی ناشنوایان برگزار شد، این قشر مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند که تسهیل استفاده از حمل‌ونقل عمومی یکی از آنها بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از آنجایی که شیوه برخورد با معلولان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع بوده و با عنایت به اینکه این عزیزان از طریق شنیدن قادر به برقراری ارتباط نیستند، ضروری است بر در ورودی اتوبوس‌ها مسیر آن‌ها نصب شده و این اقدام حتی برای اتوبوس‌های جایگزین نیز انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم رایگان شدن خدمات حمل‌ونقل عمومی برای این قشر همچون کلانشهرهای دیگر، خاطرنشان کرد: اقدامی دیگر در راه تحقق حقوق شهروندی ناشنوایان، آموزش کارکنان مترو و رانندگان اتوبوس و تاکسی در خصوص نحوه ارتباط و رفتار با این قشر و سایر معلولان است.

روشن اضافه کرد: این امر با همکاری بهزیستی، سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی و شرکت مترو قابل اجراست لذا از سازمان حمل و نقل و ترافیک خواستارم در این زمینه همکاری و برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

کد خبر 448009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.