بهبود ارتباطات شهروندان و شهرداری در لوکزامبورگ

مقامات ارشد لوکزامبورگ پایتخت کشوری اروپایی به همین اسم، در نظر دارند از طریق ارائه یک نرم‌افزار و نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه شهروندان، گام بلندی در جهت بهبود ارتباطات شهری بردارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهروندان لوکزامبورگ با هدف بهبود ارتباطات شهری بین یکدیگر، نرم‌افزاری ایجاد کرده‌اند که زندگی، کار و سفر را برای آنان راحت‌تر از قبل می‌کند. این نرم‌افزار که قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است، توسط شهروندان سازنده به شهردار لوکزامبورگ معرفی شد و سپس در اختیار سایر ساکنان این شهر قرار گرفت. اپلیکیشن فوق که VDL نام دارد، به سه زبان زنده دنیا یعنی انگلیسی، فرانسوی و آلمانی قابل دسترسی است و قابلیت‌های جدید زیادی دارد که بسته به شرایط کاربران یک شهر، قابل ارتقا و تغییر نیز هست. شهروندان داوطلب می‌توانند با نصب نرم‌افزار VDL روی گوشی‌های خود از تمام جزئیات، چالش‌ها و مزایای زندگی در لوکزامبورگ باخبر شوند.

سازندگان و مقامات محلی لوکزامبورگ از فوریه ۲۰۱۹ یعنی آغاز تصمیم‌گیری برای ایجاد اپلیکیشن VDL تلاش کردند کاربران را که تعداد آن‌ها بیش از هزار و ۷۰۰ نفر تخمین زده شده بود درگیر کنند. از همان ابتدای کار تمام نیاز شهروندان برای ارتباطات شهری بهتر و پایدارتر در نظر گرفته شد و تمام اقدامات لازم برای برآورده کردن این نیازها به خوبی تمام انجام شد. سازندگان نرم‌افزار فوق به مدت یک ماه به صورت آزمایشی، آن را روی گوشی کاربران احتمالی آینده نصب کردند و سپس استفاده از آن را در اواخر ماه سپتامبر در میان تمام شهروندان ترویج دادند.

کاربران علاقمند می‌توانند اپلیکیشن VDL را به صورت رایگان از اینترنت دانلود کنند و از اخبار روزانه در موضوعات مختلف و مهم شهری نظیر زمان حرکت اتوبوس‌ها از ایستگاه‌های شهر، فضاهای رایگان برای پارک خودروها، محل ارائه دوچرخه‌های اشتراکی، جمع‌آوری مواد زائد، رویدادهای فرهنگی و امکانات ورزشی باخبر شوند. علاوه بر این افرادی که این نرم‌افزار را روی گوشی خود دارند می‌توانند از طریق آن، انتقادات و پیشنهادات خود برای بهبود وضعیت شهری را به گوش شهردار و سایر مقامات شهری برسانند و نارضایتی خود از وضعیت امکانات عمومی را اعلام کنند.

کد خبر 447988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.