ممنوعیت فعالیت فروشگاه‌های اسلوونی در ایام تعطیل

دولت اسلوونی در حمایت از ۱۱۵ هزار کارگر در فروشگاه‌های سراسر کشور، فعالیت این مراکز را در روزهای آخر هفته و همچنین تعطیلات عمومی ممنوع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در جلسه‌ای که بین وزرای مجلس اسلوونی در هفته گذشته برگزار شد، لایحه‌ای به تصویب رسید که طی آن قرار است فعالیت مراکز تجاری و فروشگاه‌ها در روزهای تعطیل رسمی ممنوع شود. هدف دولت از اعمال این قانون، فراهم آوردن فرصتی برای کارگران این مراکز بود تا روزهایی از هفته را با آرامش کامل در کنار خانواده‌هایشان طی کنند. اگر چه بسیاری از مدیران مراکز تجاری با قانون فوق به طور جدی مخالفت کرده‌اند با این حال به زودی هر گونه فعالیت در این مراکز ممنوع خواهد شد و افرادی که قانون فوق را نادیده بگیرند با برخورد جدی مأموران دولتی مواجه می‌شوند. لازم ذکر است که تا کنون کارکنان مراکز تجاری اسلوونی در تمام ایام سال حتی تعطیلات سال نو در محل کار خود فعالیت داشته و از هرگونه تعطیلی محروم بوده‌اند.

قرار است پس از اجرای این لایحه، تمام فروشگاه‌ها در روزهای یکشنبه و دیگر ایام تعطیل سال بسته شود که البته این قانون استثنائاتی را نیز مشمول می‌شود. فروشگاه‌هایی که مساحت آن‌ها کمتر از ۲۰۰ مترمربع است و همچنین دکه‌های نزدیک به سواحل، بندرها و مکان‌های عمومی از قانون فوق مستثنی هستند با فرض اینکه کارکنان چنین مراکزی خود مالکان آن‌ها هستند.

پیش از این نیز به منظور مهار ویروس کرونا در دوران قرنطینه فعالیت فروشگاه‌ها در ایام تعطیل ممنوع بود، اما کارکنان این فروشگاه‌ها پس از پایان یافتن محدودیت‌ها برای جبران خسارات وارد شده، فعالیت خود را با شدت بیشتری آغاز کردند. اگر چه تعطیلی مراکز تجاری در دوران رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ کمی نابخردانه به نظر می‌رسد، با این حال دولت حفظ آرامش کارگران را نیز بسیار حائز اهمیت دانسته و به همین دلیل لایحه ممنوعیت فعالیت فروشگاه‌ها در روزهای تعطیل را صادر کرده است.

کد خبر 447981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.