تغییرات شهرداری تهران ظهر دیروز به شورا ارسال شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: شورا نمی‌تواند در انتصابات دخالت کند اما می‌تواند نظرات تکمیلی خود را به شهردار ابلاغ کند. در این مورد هم شهردار دیروز ظهر به من اعلام کردند و نظر خواستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی پس از پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه علی‌رغم داشتن دو بیمار مبتلا به کرونا، خانم‌ها نوری و نژادبهرام، جلسه بموقع تشکیل شد.

وی مصوبات امروز شورای شهر را تشریح کرد و در پاسخ به سوالی درباره یک فوریت افزایش قیمت بلیت اتوبوس و مترو افزود: در این مورد اختلاف نظر زیاد بود اما برای اینکه موضوع دقیق‌تر بررسی شود به کمیسیون رفت. درست این بود که به دلیل شرایط کرونایی دولت این بودجه را برای شهرداری تأمین می‌کرد و شهرداری و دولت باید هر دو بخشی از هزینه‌ها را می‌پذیرفتند. نامه نگاری‌ها شده و مصوبه‌ای هم ستاد ملی کرونا داشته است که ۷۵ هزار میلیارد تومان وام به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دلیل کرونا دچار مشکلات مالی شدند اختصاص داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دولت می‌تواند از این طریق مشکل شهرداری را حل کند و از دولتمردان خواهش می‌کنم به موضوع حمل و نقل عمومی شهر تهران نگاه ویژه‌ای داشته باشند. بارها این موضوع را مطرح کرده‌ام و اکنون به هشدار رسیده است. اگر تعداد واگن مترو و اتوبوس بیشتر بود حتماً میزان انتشار ویروس کرونا کمتر بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل عمومی یک منبع انتشار ویروس کروناست و نباید در آن ازدحام داشته باشیم. تنها موضوع زدن ماسک مطرح نیست. تعداد مسافران یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در روز است و این تعداد باعث انتشار می‌شوند و دولت می‌تواند در کنترل آن کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره انتصابات جدید مدیران در شهرداری و ناراحتی اعضای شورای شهر از بی‌اطلاعی گفت: اینطور نیست که اعضا در جریان نبوده‌اند. آقای حناچی وقتی قصد دارد رؤسای مناطق و مدیران ارشد در حد معاونت و رؤسای شرکت‌ها را تغییر دهد ۳۶ ساعت قبل به بنده اطلاع می‌دهد و من به اعضا اطلاع می‌دهم و اگر اعضا نظری داشته باشند به سمع شهردار می‌رسانند.

وی اضافه کرد: اصول این است که شورا نمی‌تواند در انتصابات دخالت کند اما می‌تواند نظرات تکمیلی خود را به شهردار ابلاغ کند. در این مورد هم شهردار دیروز ظهر به من اعلام کرد و نظر خواست. اعضا هم می‌توانند تلفنی، واتس آپی، تلگرامی و حتی حضوری نظر خود را به شهردار برسانند.

کد خبر 447973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.