جوانان به تفکر و تلاش برای برطرف شدن مشکلات کشور بپردازند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی نقش چشمگیری دارند، گفت: جوانان به تفکر، تلاش و چاره‌جویی برای برطرف شدن مشکلات کشور بپردازند و نا امیدی‌ها را کنار زده و در تمدن نوین اسلامی، نقش‌آفرین باشند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار جمعی از جوانان گام دوم انقلاب با اشاره به نقش مهم جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی همه ما باید نقش داشته باشیم و در هر کجا که هستیم فکر کنیم و برای مشکلات کشور، استان، شهر و خانواده خود قدمی برداریم، جوانان به تفکر، تلاش و چاره‌جویی برای برطرف شدن مشکلات کشور بپردازند و ناامیدی‌ها را کنار زده و در تمدن نوین اسلامی، نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه سوره «عصر» مراحل انقلاب اسلامی را بیان می‌کند، افزود: در گام اول انقلاب باید طاغوت را کنار می‌زدیم و دولتی الهی را برمی‌گزیدیم، در سوره عصر می‌فرماید؛ همه انسان‌ها در زیانند مگر کسانی که ایمان و عمل صالح دارند، این نخستین گام است، پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) در ابتدای دعوت خود گفتند: بگویید «لا اله الا الله تفلحوا»؛ در انقلاب اسلامی مردم ما هر چه غیر خدا بود را کنار زدند و خدا را انتخاب کردند و فریاد انقلاب سر دادند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: در گام دوم انقلاب، مردمی که گفتند که خدایی جز خدا نیست و انقلاب اسلامی را انتخاب کردند، باید پای انقلاب خود بایستند و برای پیشرفت آن تلاش کنند؛ سوره عصر با بیان «عَملُوا الصّالِحات» گام دوم را «عمل و اقدام» بیان می‌کند؛ بنابراین هر کس در هر جایی از کشور است برای پیشرفت کشور تلاش کند.

طباطبایی نژاد گفت: گام سوم، الگو شدن برای جامعه و جهان است که در سوره عصر می‌فرماید: «تواصوا بالحقّ و تواصوا بالصّبر»؛ تمدن نوین اسلامی یعنی انسان‌ها خود را اصلاح کرده‌اند و اکنون نسبت به دیگران بی‌تفاوت نیستند.

وی با اشاره به دیدار عبیدالله حُر ابن جُعفی و امام حسین (علیه‌السلام) تصریح کرد: این جوان، انسانی پولدار و شیعه بود، اما پس از صحبت با امام حسین (علیه‌السلام)، ایشان را همراهی نکرد و بعد از واقعه عاشورا پشیمان شد و همواره می‌گفت: «هرگاه به یاد می‌آورم که جوانان، امام حسین (علیه‌السلام) را همراهی می‌کردند بر حال خود افسوس می‌خوردم»؛ امروز جوانان ما باید بدانند که نقش مهمی دارند چراکه در عاشورا نیز، جوانان تاریخ‌ساز بودند و آن حضرت را یاری کردند.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: در این شرایط سخت اقتصادی بر اساس آیات قرآن باید استقامت کنیم و دل به دشمنان نبندیم چراکه آنان نمی‌خواهند به ما خیر و خوبی برسد، مردم اگر صبر کنند و تقوا داشته باشند، بدون شک موفق خواهیم شد.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: تلاش کنید جوانان در مسیر صحیح قرار بگیرند و آنان را راهنمایی کنید و همان‌گونه قرار است در دولت امام زمان (عج‌الله تعالی فرجه) دعوت‌کننده به راه راست باشید و در دعاها آن را از خدای متعال درخواست می‌کنید، تلاش کرده و برای برطرف شدن مشکلات کشور اقدام کنید.

کد خبر 447966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.