مداخلات ترکیه در منطقه پایان خوبی نخواهد داشت

دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی گفت: "ترکیه تا حدی وارد گروهی از اختلافات شدید با احزاب فوق العاده و منطقه ای شده است که نتیجه خوبی برای آنها و رهبری آنها نخواهد بود."

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک عربی، احمد ابول غیت در اظهارات تلویزیونی خود گفت: "رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مصر، سوریه، عراق و لیبی مداخله نظامی می‌کند."

وی افزود: "اردوغان همچنین در قفقاز بین آذربایجان و ارمنستان مداخله می‌کند، زیرا با یونان و قبرس برخورد می‌کند و به شرق مدیترانه در مناطق گازی حمله می‌کند، که باعث می‌شود یک کشور بسیار بزرگ و با نفوذ مانند فرانسه مجبور شود جنگنده‌ها را برای مانور با قبرس کوچک بفرستد و یک ناو هواپیمابر به وزن ۸۵ بفرستد." هزار تن برای ۱۰۰ هواپیما برای شرق مدیترانه "، همانطور که وی گفت.

دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی خاطرنشان کرد: حتی ایتالیا که از بسیاری از مواضع رئیس جمهور ترکیه مطلع بود، همانطور که همه به اردوغان می‌گویند، به فرانسه رفت، اکنون ما شما را مجازات خواهیم کرد.

ابول غیت گفت: "من اغلب از خودم می‌پرسم، اگر من دستیار رئیس جمهور ترکیه بودم، آیا لازم نبود که وی دراین‌باره صریح سخن بگوید؟ "

کد خبر 447959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.