واگذاری اجرای آزمایشی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)

شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریت اجرای آزمایشی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی پیشنهادی دانشگاه جامع امام حسین(ع) را به این دانشگاه واگذار کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از سپاه نیوز، شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت اجرای آزمایشی آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی پیشنهادی دانشگاه جامع امام حسین «ع» را به این دانشگاه واگذار کرد.

دانشگاه جامع امام حسین (ع) با هدف تحقّق فرامین و تدابیر مقام معظّم رهبری «مدظلّه العالی» و احساس مسئولیت در تدوین و پیاده‌سازی نظام‌های متعهّد به مفاهیم متعالی مستخرج از اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی، ضمن عطف توجّه به استاد به عنوان نقش کلیدی مولّفه‌های تحوّلی دانشگاه، ایجاد تحوّل بنیادی در نظام ترفیع و ارتقا را از حدود سه سال پیش دستور کار خود قرار داده است.

بنابراین گزارش، براساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده است، دانشگاه جامع امام حسین (ع) ضوابط و مقرّرات خاص دانشگاه را برای آئین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی را به صورت آزمایشی اجرا و نتایج حاصله را برای ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گزارش کند.

براساس نظام ارتقای جدید، محوریّت ارتقا استاد به‌جای منطق حاکم بر آن پیرامون تولید مقاله (شکل زیر) بر «مسائل (بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی) مورد نیاز دارای اولویت برای سپاه، نیروهای مسلّح و انقلاب اسلامی» متمرکز شده است.

کد خبر 447950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.