روزانه ۲۰۰ تست تشخیص کرونا در کاشان انجام می‌شود

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه و سرپرست آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ کاشان با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰۰ تست آزمایش تشخیص کرونا در کاشان انجام می‌شود، گفت: یک هزار و ۳۰۰ تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در یک هفته در آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ کاشان انجام شد.

حسن احترام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰۰ تست آزمایش تشخیص کرونا در کاشان انجام می‌شود، اظهار کرد: این آزمایشگاه جزو شبکه تشخیص کرونا ویروس کشور است و در دو شیفت صبح و عصر به بیماران بستری و مراجعین سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته خدمت ارائه می‌دهد.

وی افزود: هزینه تست کرونا در بخش خصوصی دارای مجوز حدود ۵۹۰ هزار تومان است و در بخش دولتی در صورتی که با تشخیص پزشک انجام شود رایگان است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه و سرپرست آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ کاشان، خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله با دیگران و زدن ماسک بهترین راه مقابله با شیوع این ویروس است و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی فشار بالایی را بر کادر درمان و همچنین سیستم آزمایشگاهی، تجهیزات و امکانات این حوزه وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: افرادی مانند مسافران پروازهای خارجی که در پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت جهت انجام آزمایش PCR قرار می‌گیرند، می‌توانند از خدمات بخش خصوصی دارای تائیدیه از انستیتو پاستور و آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت که اسامی آن‌ها در سایت وزارت بهداشت اعلام شده، استفاده کنند.

کد خبر 447945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.