آتش نشانی بندرانزلی نیازمند ۴۰ نیروی عملیاتی است

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر انزلی گفت: این سازمان نیازمند تامین ۴۰ نیروی عملیاتی و خودروی نردبان برای اطفای حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه است.

مهرداد رضاپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی در شش ماه نخست امسال به ۸۲۲ مأموریت اطفای حریق، حادثه و امداد و نجات اعزام شدند.

وی افزود: آتش نشانان انزلی، در این تعداد عملیات به ۲۷۷ مورد اطفای حریق پوشش گیاهی، علفزار و کشاورزی، ۱۰۶ مورد ضایعات، ۴۶ مورد آتش سوزی منزل مسکونی، ۲۷ مورد تأسیسات شهری، ۱۴ مورد واحد تجاری و صنعتی، چهار مورد اداری، هشت مورد انباری، ۱۹ مورد آتش سوزی خودرو و ۶۳ مورد سایر حریق‌ها اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی عنوان کرد: ۴۰ درصد علت آتش سوزی‌ها، فرسوده بودن سیم کشی خانه‌های فرسوده با قدمت بیش از ۳۰ الی ۴۰ سال، بی احتیاطی، اتصال در سیم کشی غیر استاندارد و لوازم برقی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان سیم کشی و عایق کاری منزل را به افراد متخصص بسپارند و واحد مسکونی و تجاری خود را در اسرع وقت بیمه کنند، خاطرنشان کرد: امسال با چند مورد حریق بسیار گسترده و شدید منزل مواجه بودیم که توسط افراد غیر متخصص عایق کاری و سیم کشی شده بودند.

رضاپور خاطرنشان کرد: آتش نشانان انزلی، در این مدت در تعداد ۲۶۲ مورد عملیات امداد و نجات شامل تصادفات جاده‌ای خودرو و موتورسیکلت، گیر کردن در آسانسور، جمع‌آوری حیوانات موذی، آبگرفتگی و سایر حوادث به شهروندان خدمات ارائه کرده‌اند.

وی گفت: حوادث در این شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی با بیان اینکه نداشتن خودرو نردبان برای اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه جزء دغدغه‌های اصلی سازمان آتش‌نشانی انزلی است، تصریح کرد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی انزلی برای اطفای حریق طبقه چهارم تجهیزات لازم را در اختیار ندارد. در هنگام اعزام به چنین حوادثی، عملیات از طریق راه پله انجام می‌شود و خطرات جدی جان آتش نشان را تهدید می‌کند.

رضاپور افزود: علیرغم استاندارد نبودن تجهیزات این سازمان، آتش نشانان همواره تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات آتش نشانی و ایمنی را به شهروندان این شهر ارائه کنند.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر انزلی با ۱۶۲ نیروی انسانی، که ۷۶ نفر از آنان عملیاتی هستند. با شش خودرو سنگین، پنج خودروی نیمه سنگین و یک خودرو سبک در چهار ایستگاه شهر فعالیت می‌کند.

کد خبر 447935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.