حل مشکلات منطقه حصه به همراهی دستگاه‌های مختلف نیاز دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: واقعیت این است که ما چه بخواهیم چه نخواهیم افرادی در منطقه حصه ساکن شده‌اند و تا زمانی که مالکیت آن‌ها مشخص نشود، وضع آن به‌طور کامل ساماندهی نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی، در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، که امروز (یکشنبه) با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دعوت از مدیران استان در جلسات علنی شورا، رسالت مشخص و مصرح شورا بوده که امیدواریم سبب پیشبرد اهداف شهر شود.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی مدیریت شهری با اداره کل راه و شهرسازی در جهت توسعه و عمران اصفهان به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر، افزود: برنامه جامع اصفهان با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله راه و شهرسازی در دست تدوین است که امیدواریم در این مسیر همراهی‌ها استمرار پیدا کرده و دچار توقف نشود تا بتوانیم پیش از پایان این دوره شورای شهر، آن را به سرانجام برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان دغدغه‌های شورا درخصوص مسائل مربوط به حوزه شهرسازی را متنوع دانست و بر لزوم تدوین طرح و برنامه‌ای قوی برای تحقق آن تاکید کرد.

وی ادامه داد: اشراف وزیر راه و شهرسازی بر موضوعات شهری اصفهان فرصتی مغتنم است که باید از آن استفاده شده و سبب جذب اعتبارات ملی برای اصفهان شود زیرا بیش از این نمی‌توان برای تحقق درآمدهای شهرداری از سوی مردم تاکید کرد.

نصراصفهانی با تاکید بر لزوم پیش‎بینی راهکارهای جدید برای جذب اعتبارات ملی در شهر، خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده پنج می‌تواند فضاهایی را برای درآمدزایی مدیریت شهری ایجاد کند؛ به‌طور مثال برخی زمین‌ها در مناطق شهری اصفهان وجود دارد که دیگر با کاربری قبلی امکان بهره‌برداری ندارند و می‌توان کاربری جدید برای آن‌ها تعریف کرد؛ بنابراین با توجه به این امر هم در خصوص ساماندهی بافت‌های شهری گره‌گشایی شده و هم مدیریت شهری به درآمد مناسبی می‌رسد.

وی ناهمسانی ارتفاعات در مناطق مختلف اصفهان را یکی از معضلات شهرسازی اصفهان دانست و اظهار کرد: این موضوع به دلیل وجود پنج مشاور طرح تفصیلی و ضعف در هماهنگی میان نظرات آن‌ها توسط مشاور مادر است که باید با واقع‌گرایی حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر لزوم تشکیل جلسات همفکری میان مسئولان شهرداری، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی درخصوص تعیین تکلیف بافت تاریخی شهر تاکید کرد.

وی با دعوت از دستگاه‌های مختلف برای حل مشکلات منطقه حصه، گفت: باید با حضور ادارات راه و شهرسازی، اوقاف و منابع طبیعی برای حل مشکلات منطقه حصه اقدامات مؤثر انجام شود؛ واقعیت این است که ما چه بخواهیم چه نخواهیم افرادی در این منطقه ساکن شده‌اند و تا زمانی که مالکیت آن‌ها مشخص نشود، وضع آن به‌طور کامل ساماندهی نخواهد شد.

کد خبر 447925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.