پایان عملیات‌های مرمتی در باغ فین کاشان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایان عملیات مرمت بخش‌هایی از باغ فین کاشان شامل پشت‌بام کتابخانه، حمام و خلوت کریم‌خان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پایگاه‌های ثبت جهانی استان اصفهان، فریدون الهیاری امروز ۱۳ مهرماه با اشاره به مرمت‌های انجام شده بر روی پشت‌بام کتابخانه باغ فین، گفت: سبک سازی بام، استحکام بخشی و مرمت سقف‌ها و قوس‌ها، اجرای قید بندی، اجرای پوشش نهایی، اجرای ختایی فرش بام و مرمت بادگیرها از جمله اقدامات انجام شده در این قسمت از بنا است.

او افزود: علاوه بر مرمت پشت‌بام کتابخانه، مرمت خلوت کریم‌خان و مرمت حمام نیز در دستور کار قرار داشت، که می‌توان به اقدام‌های مرمتی شامل: مرمت کف فرش‌ها، بدنه‌ها و تعمیر سرویس بهداشتی برای خلوت کریم‌خان و مرمت کف فرش، مرمت بدنه‌ها و نصب چراغ‌ها در حمام تاریخی باغ فین اشاره کرد.

الهیاری تاکید کرد: برای مرمت این سه بنای ارزشمند در باغ فین کاشان بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

باغ تاریخی فین کاشان با مساحت ۲۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع یکی از زیباترین و معروف‌ترین باغ‌های ایرانی به شمار می‌رود و جز ۹ باغ ایرانی است که خرداد سال ۹۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

کد خبر 447918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.