رئیس شورا: تهران را دو هفته تعطیل کنید

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید تعطیلی دو هفته‌ای به صورت کامل را برای تهران در نظر بگیریم که می‌تواند بسیار مؤثر باشد و زنجیره انتقال بیماری کرونا را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی، صبح امروز (یکشنبه) پیش از آغاز جلسه امروز شورای شهر تهران درباره تعطیلی تهران در وضعیت قرمز کرونا اظهار کرد: باید تعطیلی دو هفته‌ای را به صورت کامل برای تهران در نظر بگیریم که می‌تواند بسیار مؤثر باشد و زنجیره انتقال بیماری کرونا را از بین ببرد. معمولاً می‌گویند تعطیلات یک هفته‌ای در کنترل شیوع کرونا تأثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: من متوجه نشدم چرا آقای زالی درخواست یک هفته تعطیلی داشته‌اند و حالا که این درخواست را داشته‌اند بهتر است دو هفته‌ای کنند تا مشکل عمیق‌تر حل شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره حمل و نقل در تهران تصریح کرد: مشکل اصلی این است که وقتی اعلام می‌کنیم مشکل حمل و نقل داریم؛ گروه‌های سیاسی، روزنامه‌ها و سایت‌ها بیشتر به جهت تخریبی موضوع نگاه می‌کنند تا ارائه راهکار برای حل مشکل. به طور مثال در مورد صحبت‌های اخیر بنده سایت جهان نیوز تیتر زده بود بی عرضگی شورای شهر و شهرداری یا تیتر زده بودند اختلاف دولت و شهرداری.

هاشمی گفت: اصلاً مشکل اینها نیست و کشور دچار مشکلات نقدینگی است که تورم ایجاد کرده است. از طرف دیگر دولت دچار مشکل بودجه است و ما در تجهیزاتی مانند واگن هم صد در صد خودکفا نیستیم و بین ۳۰ تا ۵۰ درصد باید از خارج تأمین شود و موضوع تحریم‌ها و قیمت ارز هم روی تامین آنها تأثیر گذاشته است. بهتر است به جای فرافکنی و تبدیل کردن معضلات صنفی شهر به موارد رقابت‌های انتخاباتی و سیاسی به فکر حل مشکلات باشیم.

وی درباره افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی‌ها گفت: این موضوع باید در کمیسیون مربوطه بررسی شود و هرگاه نظر آن اعلام شد نظر نهایی را اعلام می‌کنیم.

کد خبر 447885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.