جذب ۳۰۰ میلیارد ریال از محل انتشار اوراق مشارکت

معاون توسعه مدیریت و منابع شهردار سمنان از جذب اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال از محل انتشار اوراق مشارکت سال ۹۸ توسط شهرداری این شهر خبر داد.

علیرضا شربتدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شرایطی که تبعات بحران کرونا بر حوزه‌های مختلف شهری از جمله سرمایه‌گذاری سایه افکنده، شهرداری سمنان جذب اعتبارات از ابزارهای مالی مختلف چون عرضه  اوراق مشارکت را دنبال می‌کند و با تأمین اعتبار مذکور در حمل و نقل عمومی در جهت ارتقای کیفیت خدمات رسانی به شهروندان گام برمی‌دارد.

وی افزود: مطابق بند "د" تبصره (۵) قانون بودجه سنواتی کل کشور"دولت از طریق اوراق مالی اسلامی و با پیش بینی ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۳۹۸ اوراق مشارکت برای حمایت از طرح‌های حمل و نقلی شهرداری‌ها اقدام کرد که تعهد و تضمین بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود اوراق مربوط به دولت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهردار سمنان ادامه داد: در همین راستا ۳۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری سمنان جهت توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری سمنان منتشر شد.

شربتدار افزود: افتخار بزرگی برای شهر سمنان است که توانستیم در سایه همدلی و کمک قابل توجه بانک مرکزی جمهوری اسلامی، دیوان محاسبات کشور، سازمان برنامه و بودجه و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اوراق مشارکت سهمیه بودجه سال ۹۸ کل کشور را به اتمام و انتشار برسانیم.

وی با اشاره به حمایت نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهاب، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری سمنان و مدیران بانک رفاه استان سمنان در به ثمر رسیدن این مهم، از آن‌ها تشکر و قدردانی کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهردار سمنان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستند در مهلت قانونی انتشارات اعتبار مذکور را جذب کنند، بنابراین با مساعدت دیوان محاسبات کشور و بانک مرکزی مهلت انتشار اوراق مشارکت ۹۸ تا پایان شهریورماه امسال تمدید شد و فرصت دیگری داده شده تا پس از ۱۸ ماه اوراق مشارکت برای ۱۱ شهرداری کشور شامل تهران، سمنان، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، کرج، قم، کرمانشاه، یزد و همدان جذب شود.

کد خبر 447878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.