اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی برای امداد رسانی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد از تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی به منظور امداد رسانی و ارائه خدمات به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، رضا خواجه نائینی با اشاره به امدادرسانی مدیریت شهری مشهد مقدس به سیل زدگان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در پی بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب در دی ماه سال قبل، مناطقی از استان سیستان و بلوچستان نظیر زرآباد، قصر قند، دشتیاری، سرباز، کنارک، نیک شهر، خاش و چابهار در اثر بارش باران و برف آسیب جدی دیده‌اند.

وی افزود: مدیریت شهری مشهد، در زمان وقوع این بحران با بهره گیری از سیره کرامت رضوی و منویات مقام معظم رهبری برای امید بخشی به هم وطنان و همسایگان، عزم خود را جزم کرد و با ارائه لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر مشهد و تصویب آن در هشتاد و سومین جلسه صحن علنی شورا، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در جهت امداد رسانی و ارائه خدمات به ساکنان این مناطق اختصاص داد.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد ادامه داد: اهدای لوازم‌التحریر به کودکان روستای کلانی بخش دشتیاری از محل جذب کمک‌های مردمی، سوخت رسانی به تیم‌های اعزامی امداد، کمک رسانی و احداث جاده روستایی توسط ماشین آلات اعزامی و کمک رسانی و امداد شبانه روزی نیروهای اعزامی سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد از مهم‌ترین اقدامات ما بوده است.

خواجه نائینی با اشاره به اینکه پایان عملیات نجات روستای نوبندیان از سیلاب پس از یک هفته یکی از اقدامات مهم بوده است، تصریح کرد: در این راستا نیروهای اعزامی سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد پس از ۴۸ ساعت توانستند ساکنان گرفتار در روستای غرق شده را نجات دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون یکصد میلیون تومان بابت خرید منبع آب کمک رسانی شده است، خاطرنشان کرد: همچنین مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیز بابت احداث و تجهیز مدرسه چهار کلاسی در روستای کلانی‌ها در نظر گرفته شد که کلنگ زنی احداث این مدرسه نیز با حضور رئیس شورا و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد، انجام شده و ساخت آن زمینه تحصیل ۱۵۰ دانش‌آموز این روستا را فراهم می‌کند.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: برای دانش آموزان مناطق مورد نظر نیز با مشارکت و کمک‌های مردمی ۳۰۰ بسته لوازم تحریر و وسایل تحصیلی نیز تهیه و به خانواده‌های این مناطق تحویل شده است.

کد خبر 447868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.