کاهش فشار خون با مصرف یک ماده غذایی در صبحانه

دانشمندان دانشگاه هاروارد دریافته‌اند که مصرف غلات در وعده صبحانه تا حد بسیار زیادی از میزان فشار خون می‌کاهد.

‌به گزارش ایمنا، تحقیقی که توسط دانشگاه هاروارد آمریکا انجام شد به این نتیجه رسیده است که خوردن یک وعده غلات به ویژه جو دوسر و پوسته سبوس برای صبحانه منجر به کاهش قابل توجه فشار خون می‌شود.

این مطالعه بر اساس تجربه‌ای بیش از ۱۵ سال انجام و حدود ۱۲ هزار شرکت کننده را که بیشتر بالای ۵۰ سال بودند، شامل شده است. در این گزارش توضیح داده شده است که تعداد زیادی از شرکت کنندگان پزشک بین ۵۰ تا ۸۶ ساله بودند و بسیاری از آن‌ها در ابتدای آزمایش که شامل ۴ گروه بر اساس میزان غلات خورده شده برای صبحانه بود، از فشار خون بالا رنج می‌بردند.

کاهش فشار خون با غلات

«جنش کوچار»، یکی از شرکت کنندگان در این تحقیق، گفت: ما به طور قاطع نتیجه گرفتیم که کسانی که هیچ نوع غلاتی برای صبحانه مصرف نکرده بودند، همچنان از فشار خون بالا رنج می‌برند، این در حالی است که فشار خون افرادی که غلات را برای صبحانه به طور منظم مصرف می‌کردند، به طور قابل توجهی کاهش یافته بود. واضح است که خوردن این غلات همراه با سبک زندگی سالم منجر به محافظت اثرگذار در برابر فشار خون و در نتیجه بیماری قلبی و سایر بیماری‌ها می‌شود.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سبک زندگی سالم نیز شامل پرهیز از خوراکی‌هایی مانند مصرف زیاد نمک در کنار انجام تمرین‌های ورزشی منظم است که باعث افزایش فشار خون می‌شوند.

کد خبر 447861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.