بازنگری و تخلیص ۲ هزار بخشنامه برای تسهیل کسب‌وکار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای تسهیل کسب وکار ۲ هزار بخشنامه را بازنگری کرد و در ۶۰ بخشنامه خلاصه کرده است.

به گزارش ایمنا، محمد شریعتمداری در حاشیه نشست نقش تأمین اجتماعی در جهش تولید، اظهار کرد: این مراسم در جهت حل مشکلات سر راه واحدهای تولیدی در سال جهش تولید است و در شش سرفصل مسائل مهم مشکلات واحدهای تولیدی بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه مواردی که موجب نگرانی کارفرمایان بود، تصمیماتی اتخاذ شد که اجرا می‌شود؛ از جمله آن، حضور فعال کارفرمایان در هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی است و پذیرفتیم که یک نفر اعضای دولتی هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه را کم کنیم و یک نفر به نمایندگان جامعه کارفرمایی اضافه کنیم و به این ترتیب، مشارکت بیشتری را شرکای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌ها داشته باشند.

وزیر تعاون گفت: همچنین وعده کردیم که از هفته آینده در تمام جلسات نمایندگان کانون عالی بازنشستگان کشور که عضو سازمان تأمین اجتماعی هستند، در جلسات هیأت امنا حضور مؤثر داشته باشند و به عنوان مدعو و در جریان خط مشی، سیاستگذاری، بودجه و گزارش‌های سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه قرار می‌گیرند.

شریعتمداری افزود: سازمان تأمین اجتماعی کار بزرگی به نام تنفیح و اصلاح مقررات حاکم بر سازمان را انجام داد و بیش از ۲ هزار دستورالعمل مورد بازنگری قرار گرفت و قرار شد در حدود ۶۰ بخشنامه خلاصه شوند؛ زیرا تکثر بخشنامه‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده بود و تا کنون ۵۶ بخشنامه به اتمام رسید و باقی مانده بخشنامه‌ها نیز اصلاح می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین با شفاف سازی مقررات تأمین اجتماعی، یکی از مشکلات بر سر راه واحدهای تولیدی در سال جهش تولید مرتفع می‌شود؛ برخی قوانین نیز نیازمند اصلاح است که به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود و مشارکت خوبی برای اصلاح قانون با مجلس خواهیم داشت.

در ادامه، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نیز اظهار کرد: جلسه نشست تأمین اجتماعی و جهش تولید، اقدام عملی است که فضا را برای کسب و کارها تسهیل می‌کند و سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون در صدد ایجاد یک تحول در اصلاح مسیر حرکت بنگاه‌های اقتصادی هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 447858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.