سلیمان میرزاپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، به نبود خطوط مترو، بیآرتی و ویژه در شهر خرمآباد اشاره کرد و افزود: خرم آباد یک شهر خطی است که میتواند دارای چند پایانه شهری باشد و اتوبوسها از این پایانهها به سایر نقاط شهر در حرکت باشند و به راحتی با چند خط از شمال به جنوب مسافران را جابهجا کنند، اما، متأسفانه معضلاتی چون معطلی زیاد به خاطر افزایش سود بخش خصوصی، نبود نظارت و رعایت نشدن ضوابط، ارائه خدمات حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه شده است.
وی ادامه داد: سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی این شهر قدیمی است و از ۳۰ سال پیش توسعهای نداشته است. تنها برخی خطوط در این شهر وجود دارد که آن هم با کیفیت بسیار پایینی در اختیار بخش خصوصی است به همین خاطر شهروندان رغبتی به استفاده از آنها ندارند.
استاد برنامهریزی شهری دانشگاه خرمآباد با بیان اینکه معضل حمل و نقل شهری خرمآباد نباید از طریق توسعه خطوط اتوبوسرانی رفع شود گفت: شهر باید از حالت تک هستهای خارج شود. چرا هسته تجاری شهر باید در مرکز شهر باشد که با این حجم از ترافیک روبرو شویم؟ در حالی که میشود با برنامهریزی کاربردی مشکلات حمل و نقل شهری را رفع کرد.
میرزاپور با بیان اینکه باید نظارت بیشتری بر ناوگان حمل و نقل شهری وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید افرادی که تنها حرفه آنان تاکسیرانی است در این ناوگان بکار گرفته شوند. این افراد باید آموزشهای لازم را فرا گیرند، اما متأسفانه در این شهر بخش زیادی از وظایف تاکسیرانی را بخش خصوصی و آموزش ندیده صرفاً با داشتن یک گواهینامه و یک خودرو انجام میدهد.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساختهای لازم در بخش حمل و نقل خرمآباد، گفت: در بسیاری از شهرهای استان خصوصاً خرمآباد خیابانها کم عرض و شبکه معابر و آسفالت دچار مشکل است.
نظر شما