آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان فارس در ۱۲ مهر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی‌های مبتلا به کرونا در ۱۲ مهر ماه را تشریح کرد.

روح الله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار کلی کرونا در استان فارس در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _شنبه ۱۲ مهرماه_ اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، ۲۹۵ هزار و ۶۹۹ نفر از مردم این استان تحت آزمایش‌های این بیماری قرار گرفتند که تا امروز ۵۶ هزار و ۱۶۲ مورد مثبت قطعی ابتلاء شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ نفر در استان فارس بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است، افزود: با احتساب این آمار مجموع جان باختگان مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدا تاکنون به یک هزار و ۱۱ نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار کلی بهبودیافتگان کرونا در استان فارس، تصریح کرد: تاکنون ۵۱ هزار و ۷۷ نفر در این استان با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده یا از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند.

همتی با بیان اینکه در وضعیت کنونی ۷۳۲ بیمار مشکوک و دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۹۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان‌های همجوار با موج بیشتری از بیماری مواجه هستند از مردم استان فارس می‌خواهیم در صورت خروج از منزل استفاده از ماسک و رعایت فاصله از بقیه را جدی بگیرند.

به گزارش ایمنا، طی آخرین آمار و اطلاعات اعلامی بیماری کرونا از سوی وزارت بهداشت استان فارس هم اکنون در وضعیت نارنجی (پرخطر) بیماری قرار دارد.

کد خبر 447839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.