استان اصفهان دومین استان مصرف کننده گاز کشور است

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: استان اصفهان با حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب مصرف گاز پس از تهران دومین استان مصرف کننده گاز محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مصطفی علوی امروز -شنبه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹- در آئین بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به روستای مرغ در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه مصرف گاز شهرستانی بالا است، اظهار کرد: اکنون ۱۶۸ میلیون متر مکعب، یعنی روزانه بالغ بر ۴۵۰ هزار متر مربع گاز در استان مصرف می‌شود.

وی افزود: مصرف در شهرستان گلپایگان پلکانی است؛ یعنی اگر مصرف بیشتر شود قیمت گاز بیشتر حساب می‌شود، که در این شهرستان قیمت هر متر مربع گاز حدود ۱۱۵ تومان است. البته در اینجا الگوی مصرف رعایت می‌شود و کمی مازاد مصرف است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه پرداخت بهای گاز مصرفی به دولت در پرداخت یارانه‌ها کمک می‌کند، تصریح کرد: اگر سفیر مصرف گاز خود باشیم به درآمدهای ملی کشور و کاهش بهای قیمت گاز خانواده و کاهش آلودگی هوا کمک می‌کنیم.

علوی با بیان اینکه ۱۰۹ شهر استان اصفهان از گاز طبیعی بهره‌مند شدند، گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی می‌شوند؛ اکنون یک هزار و ۱۰۰ روستای استان اصفهان گاز دارند و گازرسانی به حدود ۱۰۰ روستا از جمله کلوسه در فریدون‌شهر در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: روستا مولد تولید محصولات کشاورزی است و گازرسانی هدیه به خانواده‌های ساکن در روستا است. هدف گازرسانی به روستاها توسعه گردشگری نیست.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه در شرق استان اصفهان گازرسانی به صورت CNG انجام شده و با تأمین منابع مالی گازرسانی به صورت خط انتقال انجام می‌شود، تصریح کرد: در شرق استان اصفهان به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو، بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود.

علوی تأکید کرد: سال گذشته با حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک و بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک صنعتی و خانگی و تجاری در سطح استان یک مورد قطعی نداشتیم.

وی با بیان اینکه مصرف گاز سال گذشته در استان اصفهان ۱۰ درصد افزایش داشت، تصریح کرد: استان اصفهان با حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب مصرف گاز پس از تهران دومین استان مصرف کننده گاز محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا، پروژه گازرسانی به روستای مرغ در گلپایگان با طول سه هزار و ۱۵۰ متر و با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر 447831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.