شهرداری یزد از ظرفیت‌های قانونی برای ساخت مسکن استفاده کند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد از شورای شهر و شهرداری یزد خواست تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای ساخت مسکن اقشار آسیب پذیر اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حدادزاده شامگاه شنبه در دویست و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: یکی از نقایص جدی در شهر عدم ورود شهرداری به حوزه ساخت و ساز مسکن است که تا به حال صورت نگرفته است.

وی افزود: ظرفیت‌های قانونی برای ساخت مسکن توسط شهرداری‌ها وجود دارد ولی متأسفانه این موضوع در شهر یزد مغفول مانده و باعث ایجاد فشار مضاعف به اقشار ضعیف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد با بیان اینکه راه کارهای اجرایی این مهم برای مساعدت مطلوب‌تر مسکن و شهرسازی نیز اندیشیده شده است، تاکید کرد: گاهی مسکن و شهرسازی زمین‌ها را فریز می‌کند و بعد از چندین سال به جای اینکه این زمین‌ها به شهرداری واگذار شود به دست زمین خواران می‌رسد.

وی تصریح کرد: حمایت خواهیم کرد تا زمین‌های لازم به شهرداری واگذار شود و به واسطه این نهاد مدنی تأمین مسکن برای اقشار ضعیف جامعه اجرایی شود.

حدادزاده با بیان اینکه امیدواریم شورای شهر و شهرداری به این موضوع توجه داشته باشد، خاطرنشان کرد: با سایر مسئولین و نهادها نظارتی از جمله سازمان بازرسی استان و معاونت عمرانی استانداری نیز مذاکراتی شده تا در این راستا و فراتر از طرح اقدام ملی مسکن برای تأمین مسکن مردم اقدامات لازم صورت گیرد.

کد خبر 447810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.