پرسپولیس (۵)۱-۱(۳) النصر عربستان/ کارشکنی سعودی‌ها بی‌اثر ماند، سرخ‌ها فینالیست شدند

پرسپولیس در ضربات پنالتی برابر النصر پیروز شد تا برای دومین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و النصر از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امشب شنبه - ۱۲ مهرماه - در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر رفتند که ۹۰ دقیق تلاش نفس‌گیر دو تیم بی‌نتیجه ماند تا کار به دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای کشیده شود. در وقت‌های اضافه با این سرخ‌پوشان با اخراج پهلوان ده نفره شده بود، توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا همه چیز به ضیافت پنالتی‌ها سپرده شد. در ضربات پنالتی نیز شاگردان گل محمدی با مهار پنالتی مایکون توسط لک پیش افتادند تا راهی فینال لیگ قهرمانان شده و جواز حضور در جام جهانی باشگاه‌ها را به دست آوردند.

مرحله نیمه نهایی، لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

دیدار تیم‌های پرسپولیس و النصر

ورزشگاه: جاسم بن حمد دوحه

تماشاگر: -

گل‌ها: عبدالرزاق حمدالله (دقیقه ۳۵- از روی نقطه پنالتی برای النصر) - مهدی عبدی (دقیقه ۴۲- برای پرسپولیس)

اخطار: شجاع خلیل زاده (دقیقه ۳۶ - از پرسپولیس) - عبدالمجید الصلیهم (دقیقه ۴۹ - از النصر) - عبدالله مادو (دقیقه ۷۸- از النصر) - احسان پهلوان (دقیقه ۸۴ و ۱۰۴ - از پرسپولیس) - وحید امیری (دقیقه ۹۰+۱ - از پرسپولیس)

اخراج: احسان پهلوان (دقیقه ۱۰۴ - از پرسپولیس)

پرسپولیس ایران: حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، سعید آقایی (دقیقه ۱۱۴- علی شجاعی)، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالله‌ی، بشار رسن (دقیقه ۹۹- مهدی شیری)، احسان پهلوان، وحید امیری، مهدی عبدی (دقیقه ۹۶- آرمان رمضانی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

النصر عربستان: برد جونز، مایکون، عبدالله مادو، سلطان الغنام (دقیقه ۷۰- عصامه الخلف)، عوض خمیس الفرج (دقیقه ۱۱۰ - فراز طارق)، عبدالمجید الصلیهم (دقیقه ۱۱۰-، عبدالله الخیبری (دقیقه ۸۹ - مهند علی الشیخ)، خالد الغنام (دقیقه ۴۵- احمد یحیی)، عبدالفتاح عسیری، گونزالو مارتینز، عبدالرزاق حمدالله

سرمربی: روی ویتوریا

داور: محمدتقی الجعفری (سنگاپور)

شرح بازی:

النصری‌ها بازی را بهتر از سرخ‌پوشان آغاز کردند. آن‌ها بر میدان حاکم شده و تلاش کردند نماینده ایران را به عقب برانند. هر چند دفاع شاگردان یحیی گل محمدی بی‌نقص بود انا پاس‌های بی‌دقت پرسپولیسی‌ها در میانه زمین، اجازه بازی مالکانه را به النصری‌ها داده بود. هافبک‌های النصر فضای خالی پشت مدافعین را هدف داشتند تا این چنین از لایه دفاع مستحکم پرسپولیس گذر کنند.

با گذشت زمان این سرخ‌پوشان بودند که سبک بازی خود را به حریف عربستانی دیکته کردند. با این وجود النصر روی اشتباه بشار رسن و سرنگون شدن بازیکن این تیم، صاحب پنالتی شد و عبدالرزاق حمدالله با چیپی بی‌نقص در حالی که لک شیرجه زده بود، توپ را به وسط دروازه فرستاد.

برتری النصری‌ها خیلی دوام نداشت و ۶ دقیقه بعد در شرایطی که بازیکن عربستانی با اعتقاد به خطا روی زمین افتاده بود، بشار رسن با ارسالی بی‌نقص اشتباهش را جبران کرد تا مهدی عبدی نیز با ضربه سری دیدنی بازی را در چهل و دومین دقیقه به تساوی بکشد تا پرسپولیس با شکست به رختکن نرود.

نیمه دوم نماینده عربستان که متوجه شده بود نخواهد توانست از سد دفاع چند لایه پرسپولیس عبور کند، کمی عقب آمد تا با جلو آوردن پرسپولیسی‌ها، روی ضد حمله نظم تدافعی این تیم را از بین ببرد. النصری‌ها در اواسط نیمه دوم با پرس شدید سرخ‌ها حریف را تحت فشار قرار دادند و توانستند توپ را در اختیار گرفته و حملاتی را پایه ریزی کردند. در چنین شرایطی عبدالرزاق حمدالله فوروارد بی‌نظیر النصر بارها تا یک قدمی گشودن دروازه النصر پیش رفت. با این حال بخت با شاگردان گل محمدی یار بود و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شده بود.

وقت‌های اضافه عربستان طوفانی آغاز کرد و در این شرایط به نظر می‌رسید پرسپولیسی‌ها که هنوز تغییر در ترکیب‌شان نداده بودند، دچار افت بدنی شده باشند. پس از آن گل محمدی با فرستادن چند یار تازه نفس کوشید تا شرایط بازی را به نفع تیمش باز گرداند.

در آخرین دقایق نیمه نخست وقت‌های اضافه بی‌احتیاطی احسان پهلوان کار دستش داد و با دریافت کار زرد از زمین اخراج شد تا سرخ‌ها ده نفره در ۱۵ دقیقه نفس‌گیر باقی‌مانده حاضر شوند.

با وجود ده نفره بودن، نماینده ایران نیمه دوم وقت‌های اضافه را تهاجمی و امیدوارکننده شروع شد کرد و اگر النصر مدافعی هم‌چون مایکون نداشت، ممکن بود با وجود برتری نفری از پرسپولیس عقب بیافتد. البته النصر پس از چند دقیقه توپ و میدان را به دست گرفت ولی نتوانست حملات خوبی را طراحی کند.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۳۵- عبدالرزاق حمدالله) - حمدالله ضربه پنالتی را به زیبایی و به شکل چیپ به مرکز دروازه لک چسباند.

۱-۱ (دقیقه ۶۷- مهدی عبدی) - بازیکن النصر در گوشه زمین با وحید امیری درگیر بود و با تصور خطا گرفتن، خود را به زمین انداخت اما داور چنین اعتقادی نداشت و بشار رسن به زیبایی توپ را به تیر دوم فرستاد مهدی با سری دیدنی برد جونز را تسلیم کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۶- بازیکن النصر که قصد ورود به محوطه پرسپولیس را از سمت چپ داشت با بر خورد به پا شجاع خلیل زاده بر زمین افتاد و با وجود اعتراض فراوان النصری‌ها، داور مجاب به اعلام پنالتی نشد.

دقیقه ۳۵- حرکت تکنیکی مهاجم النصر باعث شد تا بشار رسن او را در محوطه نقش بر زمین کند تا داور سنگاپوری نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه ۴۷- ضربه کاشته‌ای که برای النصر در موقعیتی مناسب به دست آمد را عبدالرزاق حمدالله به زیبایی شلیک کرد و در حالی که حامد لک تسلیم شده و تنها نظاره‌گر این ضربه بود، توپ به تیرک عمودی سرخ‌ها برخورد کرد.

دقیقه ۴۷- پس از برخورد توپ حمدالله به تیرک دروازه پرسپولیس، در بازگشت توپ به دست مهدی عبدی خورده و النصری‌ها اعتقاد به خطا پنالتی داشتند اما داور سنگاپوری دستور به ادامه بازی‌ها داد.

دقیقه ۷۲- ارسال بازیکنان النصر را حمدالله با سینه استپ و پس از فاصله گرفتن از مدافعان سرخ‌پوش با شوتی محکم توپ را روانه دروازه کرد که به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷- ضربه آزاد غیرمستقیم النصری‌ها را باز هم حمدالله در چند قدمی دروازه با ضربه چکشی زد که راهی به دروازه پرسپولیس پیدا نکرد.

دقیقه ۷۹- سانتر پرسپولیسی از جناح چپ، در محوطه جریمه و میان مدافعین النصر به کنعانی زادگان رسید که تلاش او برای زدن برگردون بی‌ثمر ماند تا این فرصت بی‌نظیر برای نماینده ایران از دست برود.

دقیقه ۸۲- ضد حمله سریع النصری‌ها با شوت زمینی مارتینز همراه بود که از کنار دروازه لک به اوت رفت.

دقیقه ۸۳- عبدالرزاق حمدالله با قلدری توپ را در اختیار گرفته و از پشت هجده قدم ضربه فنی‌ای را زد که از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۷- در حالی که پرسپولیسی‌ها روی ضد حمله موقعیت خوبی داشتند، بشار رسن سعی کرد تا با تکنیکش مدافع النصر را از پیش رو بردارد که به پا به بازیکن حریف برخورد و سرنگون شد ولی داور سنگاپوری این صحنه را خطا تشخیص نداد.

دقیقه ۹۳- ضربه فنی احمد یحیی با اختلافی اندک از کنار دروازه لک به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰۵- توپ برگشتی مدافعین را پرسپولیس را احمد یحیی سر ضرب به شوت کرد که لک با هشیاری توپ را دور کرد.

ضربات پنالتی:

۱(۱) - ۱(۰) (کنعانی زادگان) - کنعانی با بغل پا راست توپ را در حالی که جونز فاصله چندانی با مهار ضربه پنالتی نداشت، به گل تبدیل کرد.

۱(۱) - ۱(۱) (مادو) - خلاف جهات حرکت لک، توپ را به آرامی و به شکل زمینی به سمت راست فرستاد.

۱(۲) - ۱(۱) (نعمتی) - سیامک نعمتی توپ را با زاویه فراوان به گوشه دروازه النصر زد.

۱(۲) - ۱(۲) (مارتینز) - توپ را محکم به تور دروازه چسباند.

۱(۳) - ۱(۲) (سرلک) - خلاف جهت برد جونز، توپ را به گل تبدیل کرد.

۱(۳) - ۱(۳) (عبید) - در حالی که لک مسیر توپ را اشتباه تشخیص داد، به راحتی دروازه را گشود.

۱(۴) - ۱(۳) (خلیل زاده) - دوباره جونز مسیر ضربه را درست متوجه شد اما شوت خلیل زاده بهتر بود و دروازه را باز کرد.

۱(۴) - ۱(۳) (مایکون) - شوت زمینی مایکون را لک مهار کرد.

۱(۵) - ۱(۳) (شجاعی) - توپ را خلاف جهت حرکت جونز به سمت چپ دروازه زد.

بهترین بازیکن:

عبدالرزاق حمدالله - صدرنشین جدول گلزنان رقابت‌ها، بارها با قرارگیری در موقعیت‌های خوب دروازه پرسپولیس را به خطر انداخت.

کد خبر 447805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.