حمایت بانک جهانی از کرواسی برای مدیریت پسماند

مقامات رسمی کشور کرواسی، به لطف کمک‌های بانک جهانی، قرار است به زودی تحولی عظیم در سیستم مدیریت پسماند به وجود آورند و آن را در جهت پایداری هدایت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار کرواسی با هدف کاهش تغییرات آب و هوایی و رونق اقتصاد مدور کشور، به مذاکرات پی در پی با سران بانک جهانی پرداخت و نتیجه آن امضای توافقنامه‌ای دو جانبه بود. طی این توافقنامه، قرار است بانک جهانی با حمایت‌های مالی و فنی خود، مدیریت مواد پسماند کرواسی را در مسیری پایدارتر از قبل هدایت کند و تحولی عظیم در اقتصاد مدور کشور به وجود آورد. مقامات رسمی کرواسی بر این باورند که با حمایت‌های بانک جهانی، بسیار زودتر از زمان مقرر به اهداف بلندپروازانه خود برای مدیریت مواد زائد دست خواهند یابند و اقتصاد کشور را به طور چشمگیری رونق خواهند بخشید.

کارکنان بانک جهانی متعهد شده‌اند علاوه بر تأمین حمایت‌های مالی از دولت کرواسی، برنامه‌های مدیریت مواد زائد را برای این کشور به روز کنند و بهترین استراتژی‌ها را در این خصوص ارائه دهند. علاوه بر این، بانک جهانی متعهد شده است متخصصانی را در زمینه مدیریت پسماند به این کشور اعزام کند تا آموزش‌های لازم را در اختیار مقامات محلی کرواسی قرار دهند.

دولت کرواسی به لطف کمک‌های بانک جهانی امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۰ بتواند ۵۰ درصد از کاغذها، فلزات، پلاستیک و شیشه را با موفقیت بازیافت کند. علاوه بر این، دولت از هدف افزایش تفکیک و بازیافت مواد پسماند تا ۶۵ درصد و کاهش ۱۰ درصدی دفع ضایعات تا سال ۲۰۳۵ خبر داده و همه کارکنان شهرداری را موظف به انجام اقدامات لازم برای رسیدن به این هدف دانسته است.

مقامات رسمی کرواسی، پیش از این نیز فعالیت‌های زیادی در جهت ایجاد زیرساخت‌های ضروری برای توسعه سیستم‌های مدیریت مواد زائد، هم در سطح محلی و هم ملی، انجام داده و با پیامدهای مثبت زیادی مواجه شده بودند.

کد خبر 447781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.