وضعیت آتش‌نشانی قروه بحرانی است

مسئول آتش نشانی قروه از نادیده گرفتن مشکلات این واحد توسط مدیریت شهری انتقاد کرد و خواستار رفع معضلات پیش رو شد.

به گزارش ایمنا، سعید حسن بیگی اظهار کرد: آتش نشانی قروه مشکلاتی دارد که اگر رفع نشود تبدیل به بحران خواهد شد و این بحران در این فصل حادتر می‌شود.

به گفته وی کمبود تجهیزات و نیرو، پرداخت نشدن حقوق و مزایا، حساب نکردن سختی و زیان‌آور بودن کار، بی توجهی به نیازهای واحد آتش نشانی و درخواست‌های غیراصولی و خارج از وظیفه از جمله مهمترین مشکلاتی است که باید رفع شود.

مسئول آتش‌نشانی شهرداری قروه با انتقاد از شورای شهر از اینکه اعضای شورا چندان نسبت به نیروهای آتش نشان توجه ندارند اعتراض کرد.

حسن‌بیگی با اشاره به استعفایی که داده، افزود: مسئولان ایجاد انگیزه در میان نیروها را نمی‌دانند و همین باعث می‌شود که نتوان درست پیش رفت و البته با دست خالی هم نمی‌شود نقش قهرمان را بازی کرد و با همین روند بود که سه بار استعفا داده‌ام اما مورد پذیرش قرار نگرفت.

وی از وجود مزاحمت‌های تلفنی بسیاری خبر داد و گفت: معضل این مزاحمت‌ها باز می‌گردد به اینکه تا زمانی فرد تماس گیرنده تلفن را قطع نکند امکان برقراری تماس دیگری نیست و این باعث می‌شود شماره برای تماس گیرندگان بعدی مشغول باشد.

مسئول آتش‌نشانی شهرداری قروه از انجام ۵۱۱ عملیات در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: از این میزان عملیات ۳۳۲ مورد آتش سوزی بوده که ۲۲۶ مورد به صورت عمدی و ۱۰۶ مورد هم غیرعمدی صورت گرفته بود.

حسن بیگی با بیان اینکه در بخش امداد و نجات هم ۱۷۹ مورد انجام شده، تصریح کرد: از حوادث آتش سوزی بیشترین حادثه مربوط به فضای سبز، کشاورزی و مراتع با ۲۵۰ مورد بوده و سپس ضایعات و زباله با ۳۵ مورد و مسکونی با ۱۹ مورد بیشترین آمار را داشته‌اند.

وی اظهار کرد: میزان عملیات انجام شده توسط واحد آتش نشانی قروه در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، اما در خصوص حوادث آتش سوزی با افزایش همراه بوده است.

حسن بیگی با اشاره به آمار کل دوساله عملیات‌های شش ماه نخست سال، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۴۷ درصد عملیات انجام شده اما در سال گذشته این میزان ۵۳ درصد بوده است.

منبع: مهر

کد خبر 447777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.