جرائم رانندگی کرج در همین شهر هزینه شود

رئیس شورای شهر کرج از استاندار البرز خواست جرائم رانندگی که در شهر از رانندگان اخذ می‌شود در همین شهر هزینه شود، چرا که این شهر در بسیاری از حوزه‌های حمل و نقلی درون شهری دارای کمبود است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد پیش از ظهر امروز (شنبه) در پانزدهمین هفته از شنبه‌های جهادی در آئین رونمایی از پروژه‌های مرتبط با سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) اظهار کرد: در شورای اسلامی دوره پنجم نیازسنجی‌های لازم برای ساختن شهری آباد انجام شده و تلاش ما خدمات رسانی مطلوب به شهروندان در همه حوزه‌ها به خصوص حمل و نقل است.

وی تصریح کرد: از استاندار البرز و نمایندگان مجلس انتظار داریم بیش از گذشته کنار مجموعه مدیریت شهری باشند و از تریبونی که در اختیار دارند اقدامات شورای شهر و شهرداری کرج و خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود و پیشرفت امور شهری را اطلاع رسانی کنند.

رئیس شورای شهر کرج تصریح کرد: شورای شهر در کنار مدیریت شهری با دیدگاه علمی که مد نظر دارد به دنبال اجرای برنامه‌های علمی و هوشمند سازی شهر است.

وی با اشاره به واریز جرایم رانندگی استان البرز به خزانه، اضافه کرد: مردم کرج حق دارند بدانند پول عوارضی که پرداخت می‌کنند در کجا هزینه می‌شود، از استاندار البرز انتظار داریم جرایم رانندگی که در این شهر از رانندگان اخذ می‌شود در همین شهر هزینه شود، چرا که این شهر در بسیاری از حوزه‌های حمل و نقلی درون شهری دارای کمبود است.

رئیس شورای شهر کرج افزود: نمی‌شود همواره از مدیریت هوشمند و سیستم‌های نوین حمل و نقل صحبت کرد ولی در عمل با روش‌های سنتی ترافیک را کنترل کنیم.

سلیم‌نژاد در پایان از تلاش‌های شهردار و پلیس راهور برای راه اندازی سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی شهرداری کرج تقدیر کرد و گفت: باید روند توسعه هوشمند در سایر معاونت‌ها و سازمانهای شهرداری کرج به شکلی جدی دنبال شود تا شهر را برای شهروندان به شهری پایدار تبدیل کنیم.

وی ارزش کل پروژه‌های افتتاح شده را ۱۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآورشد: شروع اجرای مکانیزه طرح کاهش آلایندگی هوای شهر (معاینه فنی) ازطریق دوربین‌های ترافیکی به ارزش ریالی پروژه ۳۰ میلیارد ریال، راه اندازی چهار سامانه ثبت تخلفات سرعت غیر مجاز به ارزش ریالی ۴۰ میلیارد ریال، راه اندازی ۹ سامانه نظارت تصویر به ارزش ریالی ۲۰ میلیارد ریال، راه اندازی تابلوهای پیام رسان متغیر خبری ((VMS هوشمند به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد ریال و هوشمند سازی تقاطع‌ها به ارزش ریالی ۶۰ میلیارد ریال از پروژه‌های مرتبط با سیستم‌های حمل ونقل هوشمند شهر کرج است که با حمایت شورا به بهره برداری رسید.

کد خبر 447773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.