اقدامات وزارت دفاع در دوران دفاع مقدس از مهمترین مولفه‌های پیروزی ایران بود

رئیس مرکز راهبردی مطالعات ارتش گفت: اقدامات وزارت دفاع و نقش بی بدیل این سازمان مکتبی در دوران دفاع مقدس یکی از مهمترین مولفه های مقاومت و پیروزی ایران در جنگ بود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در بازدید از دستاوردهای وزارت دفاع در نمایشگاه دفاع مقدس گفت: کشورهای بیگانه پس از پیروزی انقلاب گمان می‌کردند با خروجشان از کشور، دست نیاز ایران جلوی ابرقدرت‌ها باز خواهد ماند و رادارها، هواپیماها و تجهیزاتی که راهبری‌اش با آنها بود، بلا استفاده خواهد ماند.

وی با اشاره به تدبیر نورانی امام راحل مبنی بر خودکفایی و خود اتکایی و نشر لایه به لایه این فرمان گران سنگ توسط فرمانده معظم کل قوا افزود: در همان آغاز جنگ وزارت دفاع با توجه به تخصص و قابلیت‌های فنی جوانان خود مسیر خود کفایی را پیش گرفتند و پس از این سازمان ارتش و نیروی هوایی پای کار آمدند و در نهایت نیروهای مسلح توجه به ظرفیت‌های درونی را در وجود خود نهادینه کردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه وزارت دفاع آغازگر مسیر خود کفایی در نیروهای مسلح شد و در واقع بارقه امید این امر مهم ابتدا در وزارت دفاع جرقه و سپس در نیروهای مسلح شعله‌ور شد، گفت: در جنگ ۸ ساله با رژیم بعث تمامی کریدورهای تجاری و اقتصادی ایران توسط نظام سلطه بسته بود و ما برای تأمین قطعات و تجهیزات خود با موانع متعددی روبرو بودیم.

پوردستان با بیان اینکه وزارت دفاع در دوران دفاع مقدس با تولید انواع مهمات، سلاح، گلوله اجازه نداد جنگ حالت توقف به خود بگیرد، افزود: اقدامات وزارت دفاع و نقش بی‌بدیل این سازمان مکتبی در دوران دفاع مقدس یکی از مهمترین مؤلفه‌های مقاومت و پیروزی ایران در جنگ بود.

کد خبر 447765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.