میانگین سن فوت مبتلایان به کرونا ۶۹ سال است

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: میانگین سن فوت بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ۶۹ سال است.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل آفریده، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا نیمه اول شهریور سال ۹۹، ۵ هزار و ۷۵۹ نفر برآورد شده که از این تعداد، نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل تأمین اجتماعی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۶ نفر از پرسنل تأمین اجتماعی نیز به دلیل ابتلاء به کرونا جان باخته‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر روند ابتلاء به بیماری و همچنین بستری در مراکز بهداشت و درمان افزایش یافته و روزانه به طور متوسط بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان در سراسر کشور در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بستری می‌شوند.

پزشکی از راه دور

آفریده در رابطه با خدمات غیرحضوری بخش درمان تأمین اجتماعی نیز گفت: اکنون بر اساس هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه طرح پزشکی از راه دور نوشته شد اما به مرحله اجرا نرسیده است که باید تا دو ماه آینده عملیاتی شود.

وی گفت: تجویز دارو در بازه‌های زمانی بلندمدت برای بیماران زمینه‌ای و همچنین تحویل دارو در در منازل در برخی استان‌ها نیز به عنوان خدمات غیرحضوری بخش درمان با هدف حفظ سلامتی بیماران و عدم مراجعه به بیمارستان انجام پذیرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 447757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.