ضدعفونی روزانه گاری‌های جمع آوری زباله با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از ضدعفونی روزانه بیش از ۴۵۰۰ گاری جمع آوری زباله ۱۱۰۰ لیتری با استفاده از مواد جدید و سازگار با محیط زیست خبر داد.

علیرضا صحراگرد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در گذشته همواره برای ضدعفونی کردن گاری‌های جمع آوری زباله از آهک پاشی استفاده می‌شد که این موضوع اثرات بسیار مخربی برای محیط زیست و فضاهای سبز شهری ایجاد می‌کرد.

وی افزود: در همین راستا و به منظور کاهش اثرات مخرب زیست محیطی استفاده از آهک، از بهمن ماه سال ۹۸ فرایند آهک پاشی به طور کامل در ضدعفونی گاری های جمع آوری زباله حذف شد و هم اکنون از ماده‌ای سازگار با محیط زیست به نام جرمی ساید استفاده می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: این ماده سازگار با محیط زیست، ویژگی‌هایی نظیر غیرسمی و غیرسرطان‌زا بودن، قدرت ضدعفونی بالا و بدون اثر خورندگی، مؤثر بر تمامی عوامل بیماری‌زای میکروبی، قارچی و ویروسی و قدرت اثربخشی بالا حتی در محیط‌های آلوده را دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از این ماده مخصوص در ایام شروع کرونا توانست تا حد قابل قبولی انتشار ویروس کرونا در سطح شهر را مهار کند و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در این ایام، علاوه بر گاری‌های جمع آوری زباله، معابر و پیاده‌روهای مجاور مراکز درمانی و بیمارستانی نیز روزانه دو نوبت با جرمی ساید ضدعفونی می‌شود.

صحراگرد افزود: در حال حاضر علاوه بر ضد عفونی روزانه، این مخازن در هر هفته دو تا سه نوبت توسط دستگاه مخزن‌شوی به طور کامل شست و شو می‌شود، همچنین برنامه‌ریزی شده به محض پر شدن از زباله فوراً تخلیه شود.

کد خبر 447736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.