توضیحات معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان در خصوص حواشی مجمع عمومی شرکت قند نقش جهان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان از زمان ورود به شرکت قند نقش جهان تاکنون همکاری و همفکری مؤثر و سازنده‌ای با دیگر سهامداران عمده محترم شرکت داشته و این همکاری برای ارتقا روزافزون کیفیت اداره شرکت و حفظ حقوق تمامی سهامداران کماکان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، مرتضی طهرانی با اشاره به حواشی برگزاری مجمع عمومی شرکت قند اصفهان اظهار کرد: دوران جدید شکوفایی شرکت قند نقش جهان که از سال ۱۳۹۶ آغاز گردیده باعث ایجاد تحول سازنده در این شرکت تولیدی، حل پاره‌ای از مشکلات سنواتی و افزایش سودآوری فعالیت‌ها شده است. این مهم از طریق مسئولیت پذیری و حمایت شهرداری اصفهان از این شرکت، تدابیر مدیرعامل و هیئت مدیره محترم، تلاش و پشتکار کارشناسان و کارگران زحمتکش و صبر و بردباری سهامداران محترم حاصل شده است و امید می‌رود با استراتژی‌های اتخاذ شده، آینده‌ای درخشان‌تر در پیش روی این شرکت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در راستای پیشبرد برنامه‌ها و استراتژی شرکت، شهرداری اصفهان ضمن تمکین به قانون و رعایت اصول قانون مداری، به عنوان سهامدار عمده شرکت قند نقش جهان (سهامی عام) حقوق دیگر سهامداران محترم اعم از حقیقی یا حقوقی، عمده یا خرد را محترم شمرده و از هر گونه مشارکت آنان در اداره بهینه این شرکت استقبال کرده است و آماده دریافت نظرات پیشنهادی در این زمینه بوده و هست. اما در مقابل اعتقاد داریم جنجال آفرینی و استفاده از ادبیات نامناسب و توهین‌آمیز توسط برخی نمایندگان معرفی شده کمکی در این زمینه نخواهد کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان از زمان ورود به شرکت قند نقش جهان تاکنون همکاری و همفکری مؤثر و سازنده‌ای با دیگر سهامداران عمده محترم شرکت داشته و این همکاری برای ارتقا روزافزون کیفیت اداره شرکت و حفظ حقوق تمامی سهامداران کماکان ادامه خواهد داشت. انتظار دارد این سهامداران محترم اجازه ندهند افرادی که به عنوان نماینده آنان در مجمع عمومی شرکت حضور یافته‌اند با روش‌های غیرقانونی، نامناسب و غیر اخلاقی، به این همکاری مستمر خدشه وارد کنند.

طهرانی خاطر نشان کرد: در جلسه مجمع عمومی شرکت قند نقش جهان (سهامی عام) که در نوبت دوم برگزار می‌شد ابهامی در اعتبار معرفی نامه‌ها و وکالت‌نامه های ارائه شده توسط برخی سهامداران محترم حقیقی و حقوقی مطرح شد. طرح این ابهام موجب شد برخی از سهامداران ضمن ایجاد جنجال و استفاده از ادبیات توهین‌آمیز نسبت به شهرداری اصفهان و قومیت مردم اصفهان نظم جلسه را بر هم بزنند. از آنجا که سهامداران حاضر در جلسه در رابطه با این موضوع به اتفاق نظر نرسیدند از بازرس قانونی شرکت خواسته شد نظر نماینده سازمان بورس که به صورت تلفنی و برخط جلسه مجمع را پیگیری می‌کردند استعلام کند.

وی تصریح کرد: نماینده محترم سازمان بورس در پاسخ به این استعلام و در حالی که صدای ایشان در بلندگو برای حاضران پخش می‌شد اعلام داشتند طبق قانون تجارت برگزاری مجمع عمومی جز تکالیف هیئت مدیره شرکت است و در مورد این ابهام نیز هیئت مدیره باید در خصوص پذیرش و یا عدم پذیرش وکالت‌نامه‌ها و معرفی نامه‌ها نظر دهد. اما هیئت مدیره متعاقباً باید پاسخگوی تصمیمات خود باشد. نماینده شهرداری اصفهان این نظر را پذیرفت و اعلام کرد به نظر هیئت مدیره تمکین خواهد کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان و رئیس مجمع عمومی مسائل مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم شرکت قند نقش جهان گفت: در اینجا نیز همان توهین کنندگان مانع از اتخاذ تصمیم توسط هیئت مدیره بودند اما به هر صورت هیئت مدیره شرکت با حضور تمامی اعضا و خارج از سالن برگزاری مجمع عمومی جلسه خود را برگزار و تصمیمات اتخاذ شده را طی صورت جلسه‌ای در اختیار بازرس قانونی شرکت قرار داد. در حالی که بازرس قانونی قصد قرائت این صورت جلسه را داشت مجدداً همان افراد (که با تردد غیر مجاز به اتاق برگزاری جلسه هیئت مدیره از مفاد صورتجلسه مطلع شده بودند) اقدام به ایجاد جنجال و توهین‌های مکرر به شهرداری اصفهان و اعضای هیئت مدیره با استفاده از ادبیاتی که دور از شأن گوینده و شنونده بود (که تمام آن در فیلم جلسه ضبط شده است) از قرائت صورتجلسه توسط بازرس قانونی ممانعت به عمل می‌آوردند. این رویه پس از قرائت صورتجلسه و آغاز ارائه گزارش بازرس قانونی و حسابرس نیز ادامه داشت و آنان ضمن بر هم زدن نظم جلسه مانع صحبت بازرس قانونی و حسابرس شرکت می‌شدند.

طهرانی افزود: پس از قرائت گزارش بازرس و حسابرس، رئیس مجمع از سهامداران محترم و نمایندگان آنان که در جلسه حاضر بودند درخواست کرد پرسش‌ها و نظرات خود را در مورد گزارش قرائت شده و گزارش هیئت مدیره (که در بدو ورود سهامداران به جلسه به صورت مکتوب در اختیار یکایک آنان قرار داده شده بود) بیان کند.. سهامداران حاضر در جلسه پرسش‌های متعددی را مطرح کرده که مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره به تمامی پرسش‌ها به طور کامل و مشروح پاسخ دادند. پس از اتمام پرسش‌ها و تصویب صورت‌های مالی دیگر بندهای دستور جلسه مجمع نیز مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت.

وی گفت: مشاهده فیلم کامل این جلسه بیانگر این است که چه کسی باعث ایجاد جنجال در این جلسه شده است اما با کمال تأسف شاهد آن هستیم که جنجال آفرینان با پخش فیلم برشی کوتاه از بخشی از جلسه مذکور و ارائه اطلاعات یک طرفه و غیر منصفانه به برخی سایت‌های اطلاع رسانی سعی در مظلوم نمایی و وارونه جلوه دادن حقایق دارند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان اعلام می‌دارد که هر تصمیم مبتنی بر قانون مراجع ذیصلاح را خواهد پذیرفت اما علیه کسانی که با توهین و تهمت و جنجال سعی در تحت‌الشعاع قرار دادن یک اقدام قانونی کردند در مراجع قضائی و سازمان بورس اقامه دعوی خواهد کرد.

کد خبر 447731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.