کاهش مدت زمان پارک حاشیه‌ای خودروها به زیر ۳۰ دقیقه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر ۷۸ درصد پارک حاشیه‌ای خودروها در شهر اصفهان به زیر ۳۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

مسعود بنده‌خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعداد دانلود اپلیکیشن پارک حاشیه‌ای هوشمند اصفهان از ابتدا تا پایان شهریورماه به شش هزار و ۲۳۰ عدد دانلود رسیده است.

وی افزود: تعداد دانلود در شهریور ماه با رشد ۱۲ درصدی نسبت به میانگین ماه‌های گذشته همراه بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اضافه کرد: خوشبختانه با حضور مستمر افسران پلیس راهور در خودروهای پلاک خوان، مخدوش یا پنهان سازی پلاک توسط شهروندان و همچنین توقف‌های دوبل با کاهش محسوسی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: به محض رؤیت خودرو در خیابان‌هایی که این طرح اجرا می‌شود، در صورتی که راننده خودرو در سامانه پارک حاشیه‌ای هوشمند اصفهان ثبت نام نکرده باشد برای شخص پیامکی تحت عنوان «خودرو با پلاک ۰۰۰ د ۲۵ ایران ۱۳ در محدوده طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند اصفهان ثبت شد، معبر: طالقانی، تاریخ: ۱۵/‏۰۲/‏۱۳۹۹‬ ‬ توقف بیش از ۳۰ دقیقه در این محدوده مشمول پرداخت هزینه است؛ اطلاعات بیشتر تماس با ۳۴۰۳۵-۰۳۱ یا park.mytraffic.ir» ارسال خواهد شد.

بنده‌خدا اظهار کرد: در بازه‌های زمانی مختلف، متن و سناریو ارسال متفاوت خواهد بود که چنانچه راننده خودرو بدهی قبلی از این طرح را داشته باشد و یا توقف‌های بیش از حد مجاز در خیابان‌های طرح داشته باشند پیامک‌های مربوطه برای شخص ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: از زمان اجرای طرح تا پایان شهریور ماه نزدیک به ۷۸ درصد توقف‌های طولانی مدت به توقف‌های زیر ۳۰ دقیقه تبدیل شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: این طرح در ۱۳ خیابان شمس آبادی، طالقانی، شیخ بهایی، کاشانی، شیخ صدوق میانی و جنوبی، چهارباغ بالا، خیابان توحید شمالی، میانی و جنوبی، نظر شرقی و غربی و نیکبخت از ساعت ۷ الی ۲۱ به غیر از روزهای تعطیل اجرا می‌شود.

وی گفت: با مقایسه میانگین توقف‌های روزانه مردادماه با اردیبهشت‌ماه در هر یک از خیابان‌های اجرای طرح، شاهد کاهش چهار تا ۳۰ درصدی میانگین مدت توقف‌ها بوده‌ایم. خیابان‌های نظر غربی و نظر میانی با ۳۰ درصد کاهش در رتبه‌های نخست و پس از آن خیابان‌های چهارباغ بالا و توحید با بیش از ۲۰ درصد کاهش در رتبه‌های بعدی کاهش میانگین توقف قرار دارند.

بنده‌خدا ادامه داد: این شاخص به‌خوبی نشان می‌دهد اجرای طرح پارک حاشیه‌ای به یکی از اصلی‌ترین اهداف خود یعنی کاهش پارک‌های طولانی مدت در کنار معابر دست یافته است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۴۰۳۵ تماس گرفته یا به آدرس اینترنتی park.mytraffic.ir مراجعه کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنند، همچنین می‌توانند با نصب اپلیکیشن آن از کافه بازار هزینه پارک خودرو در معابر اجرایی طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند اصفهان را مدیریت کنند.

کد خبر 447720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.